KiMs chips | Dansk

Indholdsfortegnelse
1) Forklar med dine egne ord, hvad der forstås ved begreberne branding og storytelling og reflekterer over, hvorfor branding spiller så stor en rolle for firmaer i vores nutid.
2) Giv en karakteristik af KiMs reklamekampagne, som du finder på Kims hjemmeside.
3) Analysér reklamefilmen for KiMs chips: ”J-dag” (2017)
4) Giv en begrundet vurdering af både den analyserede reklamefilm fra 2017 og den igangværende kampagne som helhed.

Uddrag
Blikfanget i reklamefilmen er meget skarp, med farver som står ud. I starten bliver vi præsenteret overfor en kæmpe villa som er hvid, og overskriften ​CHIPSKONGEN​. Som præsenteret står farverne rødt på hvidt meget ud, som fanger ens øjne med det samme, og ikke nok med dette hjælper villaen også.

Gennem hele reklamefilmen er der farver som turkis blå, sort, hvid, og rød, som for os modtagerne skaber ​opmærksomhed​.

Målgruppen KiMs chips sigter efter, er familier, voksne, og ældre, fordi han nævner Fx. “unge ikke kan forholde sig til grundlovsdagen”, som er henrettet til både mødre fædre, og unge som de kan reflektere over.

Det er “gammeldags” tøj, manden der pudser sølvtøjet har på som blev betragtet royalt dengang, som kan appellere til de ældres følelser, som vækker ​interesse​.

Ønsket​ hos unge er nok ikke lige så vigtigt for dem, men mere værdien i at købe produktet, som KiMs har skabt for sig selv.

Den ældre målgruppe, forstår det indre koncept bedre end unge, og i denne video er det følelser de appellere til. Eksempelvis kunne KiMs forestille sig at være den voksne, og den anden person barnet, som holder en samtale.

De sidste 12 sekunder af reklamefilmen bliver vi præsenteret for produktet vi som modtagere har ventet at se, som ser lækker ud, med en masse ingredienser som er “sunde” som giver lysten for at finde yderligere informationer omkring produktet og ​handle​.

Sådan får du adgang til hele dokumentet

Byt til nyt Upload en af dine opgaver og få adgang til denne opgave
  • Opgaven kvalitetstjekkes
  • Vent op til 1 time
  • 1 Download
  • Minimum 10 eller 12-tal
Premium 39 DKK pr måned Få adgang nu