J-dag | Analyse | Kims | 10 i Karakter

Indholdsfortegnelse
1) Forklar med dine egne ord, hvad der forstås med begreberne branding og storytelling og reflekter over, hvorfor branding spiller så stor en rolle for firmaer i vores nutid

2) Undersøg KIms univers og giv en karakteristik af Kims måde at skabe deres brand på. I denne karakteristik kan du fx komme ind på deres måde at bruge storytelling på generelt, deres sprogbrug, og brug af appelformerne.

3) Analysér reklamefilmen for KiMs chips: ”J-dag” (2017)
- Afsender:
- Meddelelse:
- Medie:
- Modtager:
- Effekt:

4) Giv en begrundet vurdering af både den analyserede reklamefilm fra 2017 og den igangværende kampagne som helhed.

Uddrag
Branding og storytelling forstås i denne sammenhæng ved, at man knytter sit brand med fortællinger

og dermed samler brand og fortælling i et, det kan bl.a. gøres ved, at appellere til følelserne hos modtagerne, og værdierne hos fortælleren.

Branding spiller en kæmpe rolle for firmaer i dag, branding har det formål, at vise en anden side af firmaet, end hvad man ellers ville se

hvis man tilfældigt stødte på en af firmaets reklamer. Det er vigtigt for firmaer i dag, hvordan deres modtagere ser på dem udefra

vi bliver som modtagere mere og mere bevidste omkring troværdigheden af firmaer, og det er derfor også vitalt for firmaer i dag, at skabe og vise troværdighed overfor deres modtagere.

Når firmaer i dag brander sig, spiller teknologiske aspekter også en stor rolle, det er den nemmeste vej at skelne sig fra konkurrenter

og få skabt sine egne værdier overfor sine modtagere, verden bliver generelt mere moderniseret fra dag til dag, og teknologien spiller derfor også en stor rolle, for firmaer i deres branding.

---

KiMs reklamekampagner er typisk reklamefilm, der har til formål at målrette sig mod en meget bred målgruppe, man kan derfor også støde på disse reklamefilm alle steder, hvor man kan få afspillet reklamefilmene, om det er på tv, i biografer eller online.

KiMs måde at brande sig på, har sjældent fokus på KiMs historie, og priserne på deres produkter og tilbud er aldrig i fokus, det handler udelukkende om stemningen, med appeller til modtagernes følelser, og det bliver derfor også meget lyrisk.

KiMs generelle måde at bruge storytelling på, er ofte kreeret på en sådan måde, at man kan argumenterer for, at de er små mini-serier.

I øjeblikket kører de med en kampagne kaldet “praktikanten”, hvor man følger fiktive medarbejdere, i en humoristisk forstand, og før det har der været en kampagne omkring Jørgens søn,

som skulle overtage fordi Jørgen trak sig tilbage. KiMs har også enkelte reklamer, hvor der f.eks bliver præsenteret et nyt produkt, der ikke nødvendigvis har tilknytning til “mini-serierne”.

Sådan får du adgang til hele dokumentet

Byt til nyt Upload en af dine opgaver og få adgang til denne opgave
  • Opgaven kvalitetstjekkes
  • Vent op til 1 time
  • 1 Download
  • Minimum 10 eller 12-tal
Premium 39 DKK pr måned
  • Adgang nu og her
  • 20 Downloads
  • Ingen binding
  • Let at opsige
  • Adgang til rabatter
  • Læs fordelene her
Få adgang nu