Afgrænsning | lokal virksomhed | Kims chips outlet

Indholdsfortegnelse
Fase 1 – Beskrivelse af relevante forhold for produktet på markedet

Fase 2 – Valg af segmenteringsvariable
- Sociodemografiske variable:
- Adfærdsvariable:

Fase 3 – Vurdering af segmenters attraktivitet (SMOK)

Uddrag
Markedsfølgere er mennesker, der er tilfredse med deres position på markedet, fordi det ikke er, hvad de vil, men efterligner for eksempel markedslederen og muligvis kan sælge det til en lavere pris, men det er nok nogle kunder der observer.

MarkedsfølgerePringles, First Price, Lays, Wasa kæmper, for at overhale kims og derfor angriber de andre virksomheder. Til sidst er der Markedsnicher, som forsøger at skaffe en lille andel af markedet, lokale områder eller bestemte gruppe af kunder.

Man omtaler ofte nichevirksomheder som mindre virksomheder med begrænsede ressourcer, hvorfor nichevirksomheder som en virksomhed skal fokusere på et eller flere områder.

Der skal sættes stor fokus på en meget snæver målgruppe eller et meget specielt produkt, for normalt har kun en meget snæver målgruppe brug for det.

Markedsnicher:

Doritos, Bugles, Tuc. De er tilfredse med deres egne lille andel, og ønsker at karakterisere en snæver målgruppe med specialiserede produkter eller tjenesteydelser.

Sådan får du adgang til hele dokumentet

Byt til nyt Upload en af dine opgaver og få adgang til denne opgave
  • Opgaven kvalitetstjekkes
  • Vent op til 1 time
  • 1 Download
  • Minimum 10 eller 12-tal
Premium 39 DKK pr måned
  • Adgang nu og her
  • 20 Downloads
  • Ingen binding
  • Let at opsige
  • Adgang til rabatter
  • Læs fordelene her
Få adgang nu