Indholdsfortegnelse
Fase 1 – Beskrivelse af relevante forhold for produktet på markedet
Fase 2 – Valg af segmenteringsvariable
Sociodemografiske variable:
- Adfærdsvariable:
Fase 3 – Vurdering af segmenters attraktivitet (SMOK)
Uddrag
Kunder som handler i kims-outlet er ofte unge mennesker, cirka fra alderen 15-25. Det er både mænd og kvinder som handler der, og det er en meget bred livsfase kunderne har. Både studerende, folk i arbejde, gifte mennesker, singler osv.
Kunderne bor oftest i byen og tæt deromkring, eftersom at det er der kims outlet, er placeret. En pose chips er ikke særlig dyr, så økonomien er ikke under pres, og derfor er selv folk med den laveste løn, i stand til at kunne købe en pose.
Der bliver nok handlet mest ind, når der skal festes eller holdes en særlig begivenhed. Dog er der også mange som køber en pose for blot at nyde den. Religion og baggrund har ikke en særlig stor indflydelse på målgruppen.
---
Vi vil gerne udelukke dem der er de mindst attraktive segmenter for Kims Outlet, og det gør vi ved hjælp af en smok model.
S – Kims er generelt set en stor virksomhed med mange kunder og en meget bred målgruppe, de har også en stor vækst, på grund af de mange nye slag produkter de lancere som igen rammer en bred målgruppe.
Men Kims Outlet er en lidt mere ”lille og lokal” virksomhed, i og med den ligger på et gadehjørne og ikke er en butik med de samme varer som alle dagligvarebutikker forhandler fra Kims.