Indholdsfortegnelse
Opgave 1
Lav en karakteristik af virksomheden Kentaur (inddrag mindst 3 bilag). Besvarelsen må maksimalt fylde 2400 anslag inklusiv mellemrum.

Opgave 2
Analysér Kentaurs anvendelse af parameteren produkt med fokus på bæredygtighed.

Opgave 3
Udvælg et af Kentaurs produkter og analysér købsadfærden for valgte produkt.
- Købstype
- Købsprocessen
- Problemerkendelsen
- Produktspecifikation
- Leverandørsøgning
- Indhentning og analyse af tilbud
- Vurdering af tilbud og valg af leverandør
- Valg af ordre rutine og bekræftelse af ordre
- Kontrol af leverandør og leverance
- Købscenter
- Brugerne:
- Informationsvogter:
- Influenter:
- Beslutningstager:
- Køber:
- Konklusion

Opgave 4
Besvarelsen af opgave 4 må maksimalt fylde 2400 anslag inklusiv mellemrum.
Diskuter følgende udsagn:
- Kentaurs vigtigste eksportmotiver risikospredning
- Bæredygtighed er et vigtigere konkurrenceparameter på B2C end på B2B-markedet

Opgave 5
Identificér væsentlige udfordringer for Kentaur. Diskutér mulige løsninger for den valgte udfordring.

Uddrag
Kentaur er et aktieselskab og en produktionsvirksomhed, der bevæger sig på branchen indenfor produktion af erhvervsbeklædning til andre forskellige brancher.

Virksomheden har faktisk hovedkvarter her i Fredericia, hvor der lige pt er 70 ansatte. Virksomheden fokusere meget på CSR, hvilket gør de kan differentiere sig fra deres konkurrenter

men det er mange udbyder af lignende produkter, hvilket hentyder til at de befinder sig på red ocean, men deres nye bæredigtige produkter befinder sig på blue ocean.

De er markedsleder på det danske markede, og de bevæger sig også på det europæiske markede hvilket også gør dem til markedsudfordrer på det europæiske markede

da de er nogle af de stærkeste udbyder i EU. Kentaur har nogle forskellige segmenter på b2b markedet og b2g, det er fx kokke, klinker, tjenere, og generelt arbejdstøj.

---

Virksomheden Kentaurs har udviklet deres produkter med en innovativ og bæredygtig tankegang, hvor kerneydelsen har været bæredygtig og innovativ beklædning til arbejdsmarkedet.

Virksomheden producerer og behandler omgivelser ordentligt og de tænker altid på nye måder at kunne genanvende råvarer.

Virksomheden er medlem af BSCI og UN Global Compact 5. Kentaur har været medlem af UN Global Compact fra 2011, her følger Kentaur deres 10 principper, som faktisk viser os hvilken slags virksomhed Kentaur er, og hvilke værdier de besidder.

Disse Principper sikre kunderne, at alle deres varer overholder menneskerettigheder, miljø, arbejdsforhold og anti korruption.

Bæredygtighed har en meget stor indflydelse på en stor de af slutbrugeren, ligesom det har på de b2b, b2c og b2g. Kentaur har arbejdet meget på at skabe samarbejde mellem leverandører og producenter der lever op til deres høje krav.

En af kentaurs leverandører går under navnet toil ‘n’ moil, de arbejder med økologisk håndplukket bomuld i tyrkiet, hvilket giver dem mulighed for at lave flere holdbare produkter.