Kentaur | Afsætning

Uddrag
En anden og meget mere vigtig udfordring for Kentaur er en omfattende omstilling til et helt cirkulært system, hvilket ville være svært selv for de mest bæredygtige.

Kentaur som ønsker at blive mere bæredygtige, ville skulle lave en omfattende ændring af hele deres produktionsmetode, der er f.eks. et ønske blandt nogle om et 100% bæredygtigt produkt. Dette ville kræve en større mængde ressourcer, og ville i sidste ende hæve prisen på deres produkter.

Kentaur er som sagt begyndt at lave bæredygtige produkter, hvilket de også bliver nød til hvis de skal følge markedernes holdning til bæredygtighed. De har desuden også vundet en pris indenfor bæredygtighed, som gør at de bedre kan promovere sig selv som en CSR venlig virksomhed.

De har omdannet en del af deres produktion for at gøre det bæredygtigt, de har dog stadigvæk en større del der ikke er.

Der er en konstant udvikling som de skal følge, og om et årti eller to er det et direkte krav fra alle deres erhvervskunder at beklædningen skal være udelukkende lavet af bæredygtige materialer og produceret på en bæredygtig måde.

Hvis de ikke følger med, ville det selvfølgelig også kunne blive ramt hårdt økonomisk, heldigvis er de meget modstandsdygtige overfor tab med deres meget gode nøgletal. Langsigtet ville det dog være en god ide at lave en nytænkning af deres produktion.

Dette kan gøres på mange forskellige måder, man ville dog foreslå dem at lægge en plan for bæredygtighed, som samtidigt ville opfylde deres fundament om produktion samt virksomheden.

Her kunne de ændre deres fundament til f.eks. at optimere den bæredygtige produktion samt værdiskabelse.

Dette ville gøre at virksomheden over en årrække ligeså stille ville blive omdannet til en 100% bæredygtig virksomhed, hvor de tilbyder udelukkende bæredygtige produkter.

En stille omvending af produktionen ville i deres tilfælde være det mest optimale, da de på den måde ville kun optimere mere på de bæredygtige processer og derfra ændre prisen mindst muligt for erhvervskunderne.

Dette ville betyde at de med en pris der ligger på det nuværende niveau f.eks. ca. 400 for en skjorte, kan tilbyde kunderne et meget unikt produkt ift. bæredygtighed.

Hvis de formår dette før deres konkurrenter, ville det blive muligt for dem at tilbyde et meget eftertragtet produkt, som ville erobre markedsandele for dem.

Bæredygtighed er nemlig meget vigtig i sammensætningen af en virksomhed i dag, både på b2c og b2b markedet. Hvilket for Kentaur betyder at de skal være meget beviste om de nuværende bæredygtige trends, hvilket de også har benytte sig godt af, ved at genanvende plastik flasker ved at lave dem om til polyester.

Dette har givet dem god promotion gennem f.eks. tv, hvilket gør at flere bliver bevidste om dem, hvilket kan give potentielle kunder.

Hvis de bliver ved med denne udvikling, ville virksomheden forhåbentligt også blive ved med at vokse, da nu om dage er bæredygtighed og en god CSR lige med god promotion, da man får tildelt en lang række priser og bliver anerkendt på mange forskellige medier.

Der er mange udfordringer for Kentaur såvel som resten af tøjindustrien, det er specielt når det kommer til bæredygtighed at det kan blive hårdt for denne branche.

Men det er især kentaur som skal være opmærksom på dette, da deres produkter indgår i så mange forskellige brancher, som også prøver at fremstå som bæredygtige, hvilket mange af deres kunder gør/prøver. Der er en stigende efterspørgelse på bæredygtige produkter, og denne efterspørgelse ser ud til at følge en lineær udvikling.

Sådan får du adgang til hele dokumentet

Byt til nyt Upload en af dine opgaver og få adgang til denne opgave

  • Opgaven kvalitetstjekkes
  • Vent op til 1 time
  • 1 Download
  • Minimum 10 eller 12-tal

Premium 39 DKK pr måned

  • Adgang nu og her
  • 20 Downloads
  • Ingen binding
  • Let at opsige
  • Adgang til rabatter
  • Læs fordelene her
Få adgang her