Interne forhold Netflix | Afsætning

Indholdsfortegnelse
Business Model Canvas
Customer Segments/Kunder
Customer Relationships/Kunderelation
Channels/Kanaler
Value proposition/Kundeværdi
Key Activities/Aktiviteter
Key Resources/Ressourcer
Key Partners/Partnere
Revenue Streams/Indtægter
Cost Structure/Omkostninger:
Konkurrencestrategi og konkurrencemæssige fordele
Kritiske succesfaktorer
Er flow-tv-branchen udsat for disruption?

Uddrag
Konkurrencestrategi og konkurrencemæssige fordele

Der findes mange andre streamingtjenester som Netflix, derfor er det ikke et helt unikt produkt. På samme tid har de en bred målgruppe, som de betjener til lave priser, hvilket gør at de benytter konkurrencestrategien omkostningsleder.

Netflix’s konkurrencemæssige fordele, er blandt andet, at de laver deres egne originale film og serier, som kun kan ses på Netflix, som for eksempel ”Stranger Things”, ”Black Mirror” og 13 Reasons Why”, og dette har givet dem millioner af nye kunder.

Ifølge Variety forventes Netflix at bruge 15 milliarder dollars på indhold i 2019, og ca. 85% af de nye udgifter er på originalt indhold, hvilket betyder at de bruger over 12 milliarder dollars på originalt indhold i 2019.

Netflix’s største konkurrenter er blandt andet Viaplay, HBO, Yousee og TV2play, da de leverer det samme produkt som Netflix, og har nogenlunde samme priser.

Netflix har især følt sig truet i november, da HBO har været i gang med at opgradere sin eksisterende platform, og da de samtidig fik nye konkurrenter, nemlig Apple og Disney.

Netflix’s største konkurrent i Danmark er Viaplay, som er markedsudfordrer, da de vil opnå større markedsandel end Netflix. Viaplay satser på områder, hvor Netflix er særligt sårbare. For eksempel har Viaplay mange reality-serier, hvilket Netflix ikke har nogen af.

Viaplay koster 99 kr. pr. måned, hvorimod Netflix kun koster 79 kr. pr. måned, hvilket også er en konkurrencemæssig fordel for Netflix.

De er ikke særlig truet af andre konkurrenter, da Netflix stadig ligger godt på markedet som markedsleder.

DR Medieforskning har lavet en rapport, som viser at unge under 40 hellere vil undvære DR, TV2 og TV3 end Netflix og YouTube.

Kritiske succesfaktorer
Netflix har opnået stor succes ved at producere serier og film specifikt til Netflix. De har også opnået succes ved at have en stor fleksibilitet, da kunderne kan se indhold efter behov, hvor som helst og når som helst.

Deres produktudvikling har også været en stor del af, at de har opnået den succes de har i dag.

De har en bred vifte af film, serier, tv-shows og dokumentarer, hvilket nærmest gør det umuligt at have set alt på Netflix. Derfor kan man altid regne med at finde noget på Netflix, som man ikke har set før.

De er også gode til altid at sørge for, at der kommer mere nyt og spændende indhold op.

Netflix har indhold til alle aldersgrupper, fra alle lande. De har nemlig film og serier fra rigtig mange forskellige lande i verden, og det at de satser globalt, har gavnet dem en hel del.

Sådan får du adgang til hele dokumentet

Byt til nyt Upload en af dine opgaver og få adgang til denne opgave

  • Opgaven kvalitetstjekkes
  • Vent op til 1 time
  • 1 Download
  • Minimum 10 eller 12-tal

Premium 39 DKK pr måned

  • Adgang nu og her
  • 20 Downloads
  • Ingen binding
  • Let at opsige
  • Adgang til rabatter
  • Læs fordelene her
Få adgang her