IKEA | Afsætning

Indholdsfortegnelse
1. Beskriv IKEA’s mission og vision.
2. Forklar forskellen på en mission og en vision.
3. Udarbejd en værdikædeanalyse for IKEA.
4. Ud fra værdikædeanalysen bedes du vurdere IKEAs kernekompetencer.
6. På baggrund af den interne og eksterne analyse bedes du udarbejde et skriftligt notat, som indeholder en SWOT-analyse. Notatet skal, udover et skema med punkterne i SWOT-analysen, indeholde en uddybning af de enkelte punkter.

Uddrag
En vision som udtrykker hvad de gerne vil opnå på længere sigt. Deres vision er, at skabe gode kundeoplevelser, blive bæredygtige og have et bredt sortiment.

Ikea vil producere lige så meget vedvarende energi som de bruger i deres produktion, de ejer allerede i 2016 300 vindmøller og ejer flere i dag. Ikea vil altid sørge for at have et bredt sortiment.

De vil vedligeholde deres sortiment, ved altid at have nye produkter.

Hvert år lancerer de 2.500 nye produkter, de har samarbejder med en masse individuelle kunstnere Ikea vil skabe gode kundeoplevelser, ved at udvide deres fysiske butikker og skabe en masse andre nye fysiske berøringspunkter, som f.eks ordre and pickups steder.

På den måde når de ud til en masse flere kunder og skaber gode kundeoplevelser og komme tættere på deres kunder.

De har gjort alt hvad de kan for at skabe en god kundeoplevelse, ved at sætte sig i kundernes sted.

Sådan får du adgang til hele dokumentet

Byt til nyt Upload en af dine opgaver og få adgang til denne opgave

  • Opgaven kvalitetstjekkes
  • Vent op til 1 time
  • 1 Download
  • Minimum 10 eller 12-tal

Premium 39 DKK pr måned

  • Adgang nu og her
  • 20 Downloads
  • Ingen binding
  • Let at opsige
  • Adgang til rabatter
  • Læs fordelene her
Få adgang her