IKEA strategisk analyse | Afsætning Opgave | 10 i Karakter

Indholdsfortegnelse
1: IKEA’s vision er at skabe en bedre hverdag for mange. Virksomhedens forretningsideer er blandt andet at tilbyde et stort udvalg af veldesignede produkter til boligindretning.

2: En mission i en virksomhed er at definerer en virksomheds formål og beskrive hvordan virksomheden vil få det til, at lykkes og komme hen til deres vision.

3: Hvis man starter med at kigge på infrastruktur, så har IKEA 430 varehuse i mere end 50 lande. Derfor kan man sige at deres produkter er lettilgængelige over hele verden.
- Primæraktiviteter

4: IKEA’s kernekompetence er at producere og tilbyde et bredt sortiment af møbeldele til lave prise fordi IKEA står selv for meget af værdikæden.

5: IKEA har en meget bred målgruppe, deres kunder er typisk studerende eller børnefamilier som ikke har et stort rådighedsbeløb.
- Økonomi
- Miljø

6: Jeg vil gerne udarbejde en SWOT-analyse som ses i skemaet nedefor, jeg vil kun anvende de faktorer som er gældende i min analyse af IKEA.

Uddrag
IKEA vil også skabe gode kundeoplevelser, blive mere bærdygtige og have et bredt sortiment. Virksomheden prøver så vidt muligt at udvikle produkter af kvalitet samt overkommelige priser som de fleste har råd til og det er deres mission.

---

371 inklusiv alle danske varehuse, er drevet af Ingka-gruppen. Resten af varehusene er drevet af andre franchisetagere. Virksomheden er ejet af fonden Stichting Ingka som er hollandsk.

IKEA bruger økonomisystemet Unit4 i alle deres virksomheden, som gør det muligt at arbejde mere effektivt og det bliver nemmere at føre regnskab.

Ikea har over 200.000 medarbejdere, der hjælper med at holde gang i IKEA og skabe værdi i virksomheden.

Sådan får du adgang til hele dokumentet

Byt til nyt Upload en af dine opgaver og få adgang til denne opgave
  • Opgaven kvalitetstjekkes
  • Vent op til 1 time
  • 1 Download
  • Minimum 10 eller 12-tal
Premium 39 DKK pr måned Få adgang nu