IKEA strategisk analyse | 10 i karakter

Indledning
1:IKEA’svision er at skabe en bedre hverdag for mange. Virksomhedens forretningsideer er blandt andet at tilbyde et stort udvalg af veldesignede produkter til boligindretning.

IKEA vil også skabe gode kundeoplevelser, blive mere bærdygtige og have et bredt sortiment. Virksomheden prøver så vidt muligt at udvikle produkter af kvalitet samt overkommelige priser som de fleste har råd til og det er deres mission.

Uddrag
Hvis man kigger på indgående og udgående logistik, så er møblerne ikke samlet, så derfor fylder de ikke så meget, og møblerne kan blive fragtet.

Meget af den udgående logistik sørger kunderne selv for, da man henter møblerne selv på lageret og man samler dem også selv. Ikea lejer også trailere ud gratis for at hjælpe kunderne.

Virksomheden får produceret deres møbler i forskellige lande i verden f.eks. I Polen hvor lønniveauet ikke er så højt. Ikea går jo op i at producere kvalitetsvare til lave priser og meget af deres overskud går til produktudvikling og til at presse priserne.

IKEA markedsfører sig på de sociale medier som f.eks. Facebook hvor de dagligt opdaterer nyheder om deres produkter. De har også et katalog, hvor de viser deres sortiment frem.

IKEA markedsfører også på reklamerer i tv’et osv. Ikea har et højt serviceniveau som er 5 års reklamationsret.

Man køber IKEA møbler ud fra de funktionelle købemotiver, det kan være f.eks. man har brug for at sidde i en stol men det ikke behøves at være en dyr en.

Sådan får du adgang til hele dokumentet

Byt til nyt Upload en af dine opgaver og få adgang til denne opgave
  • Opgaven kvalitetstjekkes
  • Vent op til 1 time
  • 1 Download
  • Minimum 10 eller 12-tal
Premium 39 DKK pr måned
  • Adgang nu og her
  • 20 Downloads
  • Ingen binding
  • Let at opsige
  • Adgang til rabatter
  • Læs fordelene her
Få adgang nu