Fritz Kola | Analyse

Indledning
Virksomheden Fritz-Kola er et tysk, miljøvenligt firma som producerer sodavand og lemonade.

Det var vennerne Mirco og Lorenz fra Hamburg der i 2002 kom på ideen med kun få tusinde euros som startkapital og en stor målbevidsthed. Deres mission var at skabe en cola der var bedre, end hvad de ‘’store cola’’ havde at byde på .

Fritz-Kola har et relativt bredt sortiment da de, udover læskedrikke, sælger både accessories, tøj, sokker og plakater inde på deres hjemmeside.

Sortimentsdybden er derimod ikke særlig dyb, da der ikke findes særlig mange varianter af de forskellige produkter. Deres læskedrikke er veganske og har et højere koffeinindhold i forhold til deres konkurrenter.

Indholdsfortegnelse
Det unge, moderne segment
Det middelaldrende, individorienteret segment
Det pensionerede, traditionelle segment
Det middelaldrende, fællesskabsorienteret segment
- Segment
- Segmentets navn
- Størrelse
- Mulighed
- Omkostninger
- Konkurrence

Uddrag
Det middelaldrende, individorienteret segment er oftest bosat i Jylland, og har en bred aldersfordeling. De har erhvervsuddannelser, selvstændige landbrugs mænd eller håndværksmestre.

De har ikke den største interesse for samfundsøkonomiske eller politiske spørgsmål, dog interesserer de sig en del for biler og motoranlæg, og nyder gerne en aften på diskoteket eller burgerbaren.

De handler oftest i discountbutikker eller større supermarkeder. Dette segment læser gerne Jyllands-Posten eller de regionale og lokale ugeaviser, og stemmer Venstre, Nye Borgerlige samt Konservative og til dels også Dansk Folkeparti.

Der ses mere traditionelt flow tv frem for streaming af film og serier og derudover er radioen ofte tændt.

- Dette segment ville typisk købe Coca Cola eller Pepsi, da de oftest stopper forbi tankstationen tidligt om morgenen for at få sig et rundstykke inden de møder på arbejde som håndværker eller i frokostpausen, hvor tankstationen igen er det foretrukne valg.

De nyder også gerne en Jolly- eller Harboe Cola foran sofaen. De har altså ikke rigtig nogle præferencer.

Sådan får du adgang til hele dokumentet

Byt til nyt Upload en af dine opgaver og få adgang til denne opgave
  • Opgaven kvalitetstjekkes
  • Vent op til 1 time
  • 1 Download
  • Minimum 10 eller 12-tal
Premium 39 DKK pr måned Få adgang nu