Freja | Virksomhedsanalyse | 10 i karakter

Indledning
Jeg har fået en opgave udleveret, som hedder EO2. Jeg skulle starte med at lave min egen problemformulering, med 3 problemopgaver, taget ud fra det taksonomiske niveau.

Min virksomhed som jeg skal undersøge, er FREJA Transport & Logistics A/S. Jeg har to uger, til at aflevere min rapport. Jeg startede med at lave en EO1, hvor jeg var i en gruppe.

Denne gang skal jeg være alene, med min EO2. Når jeg har lavet min EO2, skal jeg skrive min endelige EOP. Jeg har glædet mig til at lave denne opgave, da jeg for det første er alene om det.

Jeg kan bedre styre, tiden når jeg er alene. Derudover kan jeg også se, hvor meget jeg kan. Jeg er glad for at jeg har FREJA som virksomhed, da jeg har interesse indenfor transport.

Jeg arbejder selv på et kontor i et transportlager, så jeg har lidt kendskab til det. Det mest interessante jeg synes er at undersøge hvordan FREJA på den bedste måde, kan etablere sig på det britiske marked, og hvad man kan gøre.

Hvis man finder ud af hvordan deres kultur er osv. og tager forbehold til det, vil der være en stor chance, for at FREJA vil blive det foretrukne transportmarked.

Indholdsfortegnelse
Indledning 1
Fag, metode og teori 2
Redegørelse 3
Analyse 5
Diskussion og Vurdering 8
Konklusion 10
Litteraturliste 11
Bilag 1: 13
Bilag 2: 13
Bilag 3: 13
Bilag 4 14

Uddrag
Når man skal lave et digitalt produkt - fx hjemmeside, skal interaktionsdesigneren sørge for at designe brugerfladen så kunderne ikke bliver forvirret.

Så formålet er at gøre det så nemt som muligt for kunderne . Brugergrænseflade betragtes oftest fra en hjemmeside.

Gennem brugergrænseflade modtager systemet input fra brugeren, hvor selve dataene bliver behandlet, og til sidst udleverer til brugeren. Og derfor er det vigtig at brugergrænseoverflade er brugervenlig .

Hvis FREJAs hjemmeside skal være et succesfuldt produkt, skal det være brugervenligt. Et brugervenligt system er, at det skal være nemt at lære og huske.

FREJAs system skal være bygget intuitivt op med hjælpefunktioner, hvis kunderne nu skulle blive forvirret. FREJAs hjemmeside er meget struktureret.

Der er 12 overordnet emner, man kan klikke på, som er skrevet tydeligt (bilag 1). Under disse 12 emner er det meget forklarende, så man ved hvad det går ud på, og på den måde ikke bliver forvirret.

Så hvis man efter lang tid går ind på deres hjemmeside, og ikke kan huske noget, kan man meget nemt, klikke på de forskellige emner og læse hvad de handler om.

Derudover har deres hjemmeside en navigationsstruktur og cyklus, hvor vi kan navigere rundt, og fx klikke på ”Services” til ”Logistik” uden at gå tilbage.

På baggrund af det kan jeg sige, at FREJAs hjemmeside er brugervenligt. Derudover skal Hjemmesiden være effektiv, tilfredsstillende og pålideligt at bruge.

En kunde vælger at gå ind på FREJAs hjemmeside med formål om at få svar på sit spørgsmål. Hvis vi ser på FREJAs hjemmeside, vil man med højest sandsynligt

få svar på ens spørgsmål, da deres hjemmeside er meget forklarende, men også fordi de har taget hensyn til nærmest alt.

Sådan får du adgang til hele dokumentet

Byt til nyt Upload en af dine opgaver og få adgang til denne opgave
  • Opgaven kvalitetstjekkes
  • Vent op til 1 time
  • 1 Download
  • Minimum 10 eller 12-tal
Premium 39 DKK pr måned
  • Adgang nu og her
  • 20 Downloads
  • Ingen binding
  • Let at opsige
  • Adgang til rabatter
  • Læs fordelene her
Få adgang nu