Fanø Laks | Virksomhedsanalyse

Indledning
Fanø Laks er en produktionsvirksomhed som ikke har mange år på bagen, Fanø Laks er et eksklusivt Lakserøgeri som blev etableret af Henning Rasmussen i 2008.

I dag ejer Henning Rasmussen virksomheden Fanø Laks med hans datter Anne Rasmussen hvor de sammen har formået at få stablet en succesfuld virksomhed på benene.

Fanø Laks har fra de startede fra bunden i 2008 fået etableret sig godt på det danske men også det internationale fiskemarked.

Indholdsfortegnelse
Intro:
Business Model Canvas:
Forretningsmodellen:
Værdikæde:

Uddrag
Kanaler:
Fanø laks er når de når ud til deres kunder igennem deres indkøbere som er både dagligvarebutikker men ikke mindst restauranter mm.

Fanø laks har også deres egen Facebook side hvor de derigennem er i kontakt med deres kunder og dem som værdsætter Fanø laks.

Fanø laks har deres produktion på Fanø hvor deres laks først bliver fragtet fra Fanø ind til fastlandet hvor den derefter bliver sendt ud til de forskellige indkøbere som både er restauranter og dagligvarebutikker.

Kundesegmenter:
Fanø lakses kundesegment er både nationalt samt internationalt da de både levere fisk til danske butikker men de får også en masse omsætning fra deres eksport til udlandet.

2 af de 6 millioner kroner som de omsætter for, kommer fra deres eksport så de er meget internationale.

De levere både til lande som Frankrig, Italien og Tyskland. Deres største kunde er Karstads fiskeafdeling som hvert år aftager vare for ca. 1,5 til 2 millioner kroner.

Sådan får du adgang til hele dokumentet

Byt til nyt Upload en af dine opgaver og få adgang til denne opgave
  • Opgaven kvalitetstjekkes
  • Vent op til 1 time
  • 1 Download
  • Minimum 10 eller 12-tal
Premium 39 DKK pr måned
  • Adgang nu og her
  • 20 Downloads
  • Ingen binding
  • Let at opsige
  • Adgang til rabatter
  • Læs fordelene her
Få adgang nu