Indledning
OK tanken har siden 2007 været med til at støtte lokalsporten, ved hjælp af deres OK Tanke app. De har igennem årene lavet reklamevideoer

som er fyldt med ironi og humor, som gør at modtageren lægger mere mærke til netop deres reklamevideoer. De har valgt at støtte lokalsporten

ved at der bliver doneret 5 øre/pr liter, til den lokale sportsklub, som du vælger, når du køber deres tankkort.

Deres reklamefilm og dermed deres ide om at forbedre og optimere forholdene i lokale klubber, er blevet taget godt imod. Folk er vilde med deres ide, og flere og flere vælger at købe et OK kort.

Uddrag
Reklamefilmen har en klar målgruppe, da afsenderen er en benzintank og dermed henvender reklamevideoerne sig til målgruppen som kører bil, og på den måde finder deres produkt interessant.

Men grundet emnet på reklamefilmen altså fodbold, gør det også at målgruppen bliver bredere, da flere finder det interessant.

Men man kan sige at målgruppen stadig er meget lille, da reklamefilmen godt kan komme ud til flere, og dermed at reklamen får flere modtagere og flere finder den spændende

men det er overordnet kun dem med bil, som er målgruppen. Reklamefilmen henvender sig ikke direkte til bedste køn eller en bestemt alder, nok mere om hvorvidt man har lyst til at støtte en valgfri lokalsport, ved at blive medlem af OK tanken.

Igennem reklamefilmen og når man kigger på afsender, er det konkrete produkt meget tydeligt, da mange allerede kender til denne ”serie” af reklamefilm. De vil gerne sælge deres OK benzinkort

som også bliver vist til allersidst i hver deres reklame videoer. Reklamefilmen fanger modtageren ved brug af en masse forskellige filmiske virkemidler, som kan findes fra start til slut i reklamen.

Det som OK reklamerer for, er både deres benzinkort, men samtidig er det også, at du ved at bruge deres tankstation til at tanke, kan støtte den lokale forening, som du gerne vil.

Det gør modtageren bliver mere opmærksom på produktet, da det gør at modtageren føler, at de på en måde for noget igen. Reklamefilmens blikfang fremgår i hele reklamefilmen

det er nemlig ironien og humoren, som bla. fanger modtageren opmærksomhed. Udover dette, er de stærke effekter såsom stød som ses i: (0.17), det er med til at vække opmærksomheden som modtageren.

Det er vigtigt at fange modtagerens opmærksomhed, da modtageren skal se helt til slut, for at vide hvad produktet er og hermed forhåbentligt “køber det”

I denne reklamefilm er der tale om den narrative reklamefilm, som bliver karakteriseret ved at indholdet består af en fiktiv fortælling, hvor det først og fremmest handler om, at få modtagerens opmærksom ved brug af humor

overdrivelser og forskellige andre overraskelseseffekter. Vi kan se på tredelt opbygning i reklamen at det er en narrative reklamefilm. Når det er en narrative reklamefilm, er hovedformålet ikke at sælge produktet, men at få modtagerens opmærksomhed.