Fårup Sommerland

Opgavebeskrivelse
1. Segmenter markedet for forlystelsesparker. Vurder Fårup Sommerlands målgruppe® på baggrund af din segmentering

2. Analyser gæsternes købeadfærd ved et besøg i Fårup Sommerland

3. Diskuter Fårups marketingmix

Indledning
Jeg vil i denne opgave udføre en segmentering ud fra Fårup Sommerland og derefter finde Fårup Sommerlands målgruppe(r) på baggrund af min udarbejde segmentering.
Jeg stater min analyse ud fra konsumentenheden. Og konsumentenheden består i realiteten af alle personen som kan komme til Fårup Sommerland, men hvis man så tager udgangspunkt i forlystelernes er det derimod ikke alle der har mulighed for at benyttet den service og oplevelse som Fårup Sommerland udbyder.

Jeg vil starte min segmentering med udgangspunkt i demografi, eftersom det giver et godt indblik i segmenterne. Dette kan både være kvinder, mænd, unge og småfolk. Alderen er svær at definere, men jeg vil vurdere at forældrene oftest ville være i alderen 25 år til 50 år, da dette ofte er forældre med børn som er hjemmeboende og børn som ønsker at komme i en forlystelsespark. Derudover kan man også inddrage bedsteforældre og derved stiger alderen på mine segmenter. Børnenes aldersgruppe er fra 3 år til 17 år....

Uddrag
Opg. 2
Analyser gæsternes købeadfærd ved et besøg i Fårup Sommerland
Jeg har i min købsadfærd valgt, at tage udgangspunkt i en dansk familie, der ønsker at besøge en forlystelsespark. Jeg vil tage udgangspunkt i S-O-R modellen, købemotiver, købstyper, Maslows behovspyramide og beslutningsprocessen.
Jeg vil starte med at benytte mig af SOR modellen som hjælper med at analyser købsadfærden. SOR består af tre dele: Stimuli, organisme og respons. I stimuli er der tale og Fårup Sommerlands promotion som de laver på internettet, i fjernsynet og de sociale medier osv. Et eksempel, kunne være hvis børnene i familien så en reklame på internettet fra Fårup Sommerland og derved ønsker at komme til forlystelsesparken. I organisme har jeg taget udgangspunkt i familiens ældre personer, da det oftest dem som tager den afgørende beslutning og forældrene skal finde det interessant, det er dog mest moren som har indflydelse på den endelige beslutning da hun har hovedet bag familiens kalender. Den sidste del (respons) omhandler at søge flere informationer om parken og så skal den endelige beslutning træffes eller om de vælger en konkurrent til Fårup Sommerland som f.eks. andre attraktioner.

Få adgang til hele opgaven

Upload en opgave og få adgang til denne opgave

Hvor brugbar var denne opgave?

Klik på stjernerne for at bedømme opgaven!

Gennemsnitlig bedømmelse / 5. Antal anmeldelser

As you found this post useful...

Follow us on social media!

We are sorry that this post was not useful for you!

Let us improve this post!