Karakterisere Fårup Sommerland som virksomhed
Indledning
Vi vil i denne opgave analysere Fårup Sommerland og deres parameteranvendelse. I vores besvarelse, vil vi også inddrage vores eget besøg i Fårup sommerland.
Derudover vil vi i opgaven, diskutere og vurdere sommerlandets bæredygtighed og brug af CSR, samt komme med forslag til andre aktiviteter som sættes i relief til FN´s 17 verdensmål.
Vi vil i denne opgave også undersøge den danske turismes betydning for Fårup Sommerlands succes og selve økonomien i Danmark. Derudover vil vi undersøge hvordan COVID-19 har påvirket den danske økonomi, samt hvilken påvirkning det har på Fårups Sommerland.
Indholdsfortegnelse
Indledning 1
”Karakteriser Fårup Sommerland som virksomhed. I skal i denne karakteristik, kort inddrage virksomhedens brug af bæredygtighed eller CSR. 3
Beskriv udviklingen i turismens betydning for dansk økonomi gennem de senere år. Beskrivelsen skal så vidt muligt også indeholde en opdeling af turismen i forskellige grupperinger f.eks sommerhusudlejning, hoteller, forlystelser mv.” 5
”Analyser Fårups Sommerland parameteranvendelse. Her skal I inddrage besøget i Fårup Sommerland, blandt andet via et omfattende og kommenteret billedmateriale”. 8
”Diskuter og vurder Fårups Sommerlands bæredygtighed og brug af CSR. Kom gerne med forslag til andre aktiviteter indenfor området. Sæt dette også i relief til begrebet bæredygtig turisme, samt til en eller flere af FN’s 17 verdensmål” 12
Diskuter den udvikling som Corona kan skabe for den fremtidige danske turisme. 14
Analyser Fårups Sommerland segmentering og målgrupper. 15
Analyser gæsternes købsadfærd ved et besøg i Fårup Sommerland 18
Analyser konkurrencesituation med udgangspunkt i Fårup Sommerland. 19
Konklusion 21
Optimer dit sprog - Klik her og bliv verdensmester i at skrive opgaver
Uddrag
Fårup Sommerland A/S blev etableret i 1972 af Anders Kragelund og er beliggende i Fårup mellem Blokhus og Løkken i Nordjylland. Dog var det først I sommeren 1975 at den nordjyske forlystelsespark slog dørene op for allerførste gang, til deres første kunder.
Fårup Sommerland har haft en betydelig udvikling siden 1975, hvor de havde i alt 44.000 besøgende. De har særligt her fået stor indflydelse fra de gode vejrforhold, som har sikret overlevelse i branchen igennem mange år. Fårup Sommerland er en erhvervsdrivende virksomhed, og derfor et aktieselskab. Siden deres åbning i 1975 har sommerlandet udvidet deres horisont til de også kan byde deres kunder på fester, konferencer og Fårup Hotel.
Derudover har Fårup Sommerland formået at etablere en splinterny adventure golfbane med 12 huller er blot en af de ting, Fårup Sommerlands gæster kan glæde sig til at opleve de kommende sæsoner. Banen er tilpasset både børn og voksne med forskellige hulstørrelser og får sin helt egen store ø i søen ved siden af trærutsjebanen Falken og Aqua parken.
Adventure-golfbanen bliver en sjov aktivitet for parkens gæster, og giver samtidig Hotel Fårups gæster mulighed for at spille uden for parkens åbningstider. Personalet og temaet bag sommerlandet har en stor vision om at skabe den bedst mulige oplevelse for familier.
Virksomheden er en servicevirksomhed, eftersom de fremstiller serviceydelser via deres forlystelser i parken. De tilbyder også diverse spisesteder, samt grillbarer og grill-selv pladser. Fårup har i alt 60 forlystelser og aktiviteter som består af både børnetivoli, vilde rutsjebaner samt Danmarks vådeste og største udendørs vandland, som tilbyder enhver form for sjov og spas.
Fårup Sommerland var de første i verden, som lancerede en udendørs vandrutschebane med frit fald og to loops. Vandlandet er både til børn og voksne. Ikke nok med vilde vandrutsjebaner, så byder Fårup Sommerland også deres kunder på 4D-biograf.
Når sulten banker på, er der også rige muligheder for at finde sine livretter rundt omkring på området. Er man til økologi, er det også muligt at spise på sommerlandets 100% økologiske spisested Skovens Pasta - Økologisk Spisested.
---
Danmark satser på at kunne styrke indsatsen for dansk turisme, da Danmark har udviklet en ny strategi, som offentlige og private turismeaktører i fællesskab skal håndtere. Den danske regering har fastlagt nogle målsætninger for de kommende 5 år, som lyder på:
1. Danmark skal have en tredjedel flere turister i 2025, svarende til 17 mio. flere overnatninger i forhold til 2025.
2. Turismeomsætningen skal nå 140 mia. kr. i 2025, svarende til en vækst på ca. 45 mia. kr. i forhold til 2014.
3. De udenlandske turister skal i 2025 være mindst lige så tilfredse med ferieoplevelsen i Danmark som gennemsnittet for Nordeuropa.
Danmark skal altså i 2025 have en tredjedel flere turister og turismeomsætningen skal nå 140 mia. kr. Med en række turisme fremmende initiativer skal en ny national strategi for dansk turisme sætte en fælles retning for dansk turisme.
I forhold til regeringens målsætninger og forventninger til turismen i 2025, så vil de danske sommerhus udlejninger, hoteller og ikke mindst sommerlande såsom Fårup Sommerland have stor glæde af de nye tiltag i og med at det vil gavne dem og de vil få forøget deres omsætning markant.
"Selvom det de seneste år er gået godt for dansk turisme, så går det også godt hos flere af vores konkurrenter og Danmark har tabt markedsandele i de senere år. Derfor styrker vi nu indsatsen på turismeområdet, så vi kan tiltrække flere turister, der bruger flere penge og er mere tilfredse med at gæste Danmark."
Skriv et svar