Erhvervscase Synopse | Carlsberg: Implementering af rosevin

Problemformulering
Kan virksomheden få overskud på det nye produkt? Ville produktet få succes i udlandet og vil det kunne sælges hele året rundt? Jeg vil gerne finde ud af hvem målgruppen er til de nye produkter og hvordan ville jeg markedsføre de nye produkter?

2.1 Underspørgsmål
- Hvordan kan virksomheden anvende en database for at sende nyhedsbreve ud til virksomheder?

- Hvad er salgsargumenterne for at sælge det nye produkt til virksomheder?

- Hvilken 4 operationelle mål passer til fremstillingen af de nye produkter?

- Hvordan kan de 4 p’er bruges bedst muligt?

Indledning
Jeg har valgt Carlsberg som B2B virksomhed. Jeg vil fokusere på et nyt produkt som jeg har fremstilliget. Jeg vil lave et buget over fremstillingen af produktet og hvordan salget kommer til at gå med det. Jeg vil sælge det videre til virksomheder i udladet for at se om målgruppen bliver bredere.

Indholdsfortegnelse
1. Indledning
Virksomhedsbeskrivelse
2 Problemstilling
2.1 Underspørgsmål
Fokusområder & analysemodeller
Operationelle mål
De 4 p’er
Database
Kommunikation
Markedsføring
Budgetter
Målgruppe
Konklusion
Kilderliste

Uddrag
Grundlæggeren af Carlsberg er J.C Jacobsen, Carlsberg er en handelsvirksomhed som startede med at sælge øl.

De producere øl i over 150 lande som hovedsaligt findes i vest Europa øst Europa og asien. Carlsberg laver øl og andre drikkevarer, porter, sodavand og alkoholfri øl.

Carlsberg er delvist ejet af Carlsberg fondet og delvist af individuelle aktionær, så det vil sige at det er et aktieselskab.

Sådan får du adgang til hele dokumentet

Byt til nyt Upload en af dine opgaver og få adgang til denne opgave

  • Opgaven kvalitetstjekkes
  • Vent op til 1 time
  • 1 Download
  • Minimum 10 eller 12-tal

Premium 39 DKK pr måned

  • Adgang nu og her
  • 20 Downloads
  • Ingen binding
  • Let at opsige
  • Adgang til rabatter
  • Læs fordelene her
Få adgang her