Eksamenssæt hhx 21 maj 2015 (med netadgang) | 5. opg Analyse af to bilreklamer Mazda CX-5 & Kia Cee’d

Indledning
Jeg vil i den kommende tekst udarbejde en reklameanalyse af en trykt reklame for bilen Mazda CX-5. Jeg vil til sidst i min analyse, komme med en diskussion af, hvorvidt reklamen er tidstypisk eller ej.

Fra Euroman, oktober 2014.
Reklamen blev trykt for bilfabrikanten Mazda i magasinet Euroman oktober 2014. Der reklameres for den nye ”Mazda CX-5”, og den tidligere velkendte håndboldspiller Joachim Boldsen. Joachim udtaler ”DET ER IKKE EN BIL, DET ER EN FØLELSE”, hvilket sammen med Euroman og Mazda fremstår som afsenderen for reklamen. Euromans læsere er modtagerne for reklamen.

Uddrag
Reklamen er trykt i magasinet Euroman, hvilket gør det til en kommerciel reklame for bilen ”MAZDA CX-5”. I forhold til grafikken i Euroman er det fotos, der er blevet brugt, med hensigt på at oplyse pågældende produkt, og senere hen forhåbentligt et salg.

---

Jeg har valgt at perspektivere til reklamefilmen ”Kia cee'd - forførende fornuftig” . Her synes jeg personligt heller ikke at overskriften passer til indholdet ligesom Mazdas reklame. Dog kunne begge overskrifter byttes om, og dermed synes jeg at indhold og overskrift passede bedre sammen. Fordi Mazdas reklame handler mere om fornuften og det praktiske ved en bil.

Få adgang til hele opgaven

Upload en opgave og få adgang til denne opgave

Hvor brugbar var denne opgave?

Klik på stjernerne for at bedømme opgaven!

Gennemsnitlig bedømmelse / 5. Antal anmeldelser

As you found this post useful...

Follow us on social media!

We are sorry that this post was not useful for you!

Let us improve this post!