5. opg Analyse af to bilreklamer Mazda CX-5 & Kia Cee’d

Indledning
Jeg vil i den kommende tekst udarbejde en reklameanalyse af en trykt reklame for bilen Mazda CX-5. Jeg vil til sidst i min analyse, komme med en diskussion af, hvorvidt reklamen er tidstypisk eller ej.

Fra Euroman, oktober 2014.
Reklamen blev trykt for bilfabrikanten Mazda i magasinet Euroman oktober 2014. Der reklameres for den nye ”Mazda CX-5”, og den tidligere velkendte håndboldspiller Joachim Boldsen. Joachim udtaler ”DET ER IKKE EN BIL, DET ER EN FØLELSE”, hvilket sammen med Euroman og Mazda fremstår som afsenderen for reklamen. Euromans læsere er modtagerne for reklamen.

Uddrag
Reklamen er trykt i magasinet Euroman, hvilket gør det til en kommerciel reklame for bilen ”MAZDA CX-5”. I forhold til grafikken i Euroman er det fotos, der er blevet brugt, med hensigt på at oplyse pågældende produkt, og senere hen forhåbentligt et salg.

---

Jeg har valgt at perspektivere til reklamefilmen ”Kia cee'd - forførende fornuftig” . Her synes jeg personligt heller ikke at overskriften passer til indholdet ligesom Mazdas reklame. Dog kunne begge overskrifter byttes om, og dermed synes jeg at indhold og overskrift passede bedre sammen. Fordi Mazdas reklame handler mere om fornuften og det praktiske ved en bil.

Sådan får du adgang til resten af materialet

Byt til nyt Upload en af dine opgaver og få adgang til denne opgave

  • Opgaven kvalitetstjekkes
  • Vent op til 1 time
  • 1 Download
  • Minimum 10 eller 12-tal

Premium 39 DKK pr måned

  • Adgang nu og her
  • 20 Downloads
  • Ingen binding
  • Let at opsige
  • Adgang til rabatter
  • Læs fordelene her
Få adgang her