Indledning
Reklame for Mazda
Det er trykt reklame for Mazda. Fra magasinet Euroman, oktober 2014, Det tydeligt at se det er Mazda der er afsender da der er tydligt i højre hjørne nederst, er sat Mazdas logo ind.

Formålet er først at påkalde sig opmærksomhed, og der nest at få læseren til at købe produktet

Reklamen er udgivet i Euroman. Euroman er et meget populært magasin for mænd. Der kan tydligt augmenteres for at de primære modtager er mænd.

Uddrag
Reklamen starter ud med en brødtekst på side 2. brød teksten beskriver Joachim Boldsen og fortæller om hans succes, men den fortæller også om hans vej til den perfekte familiebil.

Teksten er skrevet med et sprog der er nemt at forstå som er meget neutralt. men nogle gange kommer der nogle tekniske begreber der kan være svære at forstå fx Lane Departure Waring System

som er et system der advare føreren i forhold til hvis man overskrider vejstriberne og så kan den aktivere bremsen hvis man kommer for tæt på andre og meget mere.

Billederne forankrer teksten ved at understrege at det der ses, hænger sammen med teksten. Teksten og billede er blot et belæg for reklamens påstand ”Køb mig” Teksten er fyldt med Etos og Patos.

Etos bliver brugt igennem hele reklamen da de har valgt at bruge Joachim Boldsen som er et kendt ansigt, så når han siger -Mazda CX-5 er er kort sagt en bil lige efter mit hjerte og familiens behov.

Derved kan andre mænd relatere til ham og se alle de mugligheder i bilen som Joachim Boldsen har brugt hele teksten på at augmentere for.