Indholdsfortegnelse
Markedskarakteristik
- Produkt/ produktgruppe
- Udbyderne (virksomheder)= sælgere
- Efterspørgsler (kunder)=købere
- Geografisk område -tønder, Jylland, dk, Europa, verdensmarkedet
- Segmentering Variable
SOR-modellen
- Stimuli
- Organisme
- Respons
Uddrag
Produkt/ produktgruppe
Doro Mobiltelefoner er specialdesignet til at ældre mennesker kan bruge dem. Doro mobiltelefoner har f.eks. store adskilte taster, en ekstra høj og mere tydelig lyd
og høj visuel kontrast, som gør at Doro mobiltelefoner er nemmere og bruge i forhold til andre. Doro sælger både mobiltelefoner, smartphones, Telefoner til mobilnetværk, software, apps og fastnettelefoner, og alle telefonerne er specialdesignet til ældre mennesker.
Udbyderne (virksomheder)= sælgere
Doro er en virksomhed som sælger mobiltelefoner til senior. Doro blev grundlagt i 1974, og de er nu markedsledere inden for den produktgruppe.
Doro’s tætteste konkurrent er Artfone, som også laver mobiltelefoner til senior. Artfone’s mobiltelefoner, er meget som Doro’s, da begge virksomheder lægger vægt på, at det er nemt for de ældre.
Artfone mobiltelefoner har mange af de samme ting som Doro mobiltelefoner, f.eks. har de en SOS-knap på bagsiden af telefonen, og så har de større knapper på telefonen.
SOS-knappen på bagsiden gør det nemmere for de ældre, at ringe til SOS. Sammenlignet med andre telefoner, er det meget nemmere hvis SOS-knappen er på bagsiden af telefonen.
En Doro 5517 koster 700 kroner, og det er en af de billigere mobiltelefoner. Doro har også mobiltelefoner til 1200 kr, men det stadig en meget budgetvenlig mobiltelefon.
Artfones priser er lidt lavere end Doro’s, så alle kan være med. En Artfone koster 300 kr, og er dermed en del billigere end mange andre mobiltelefoner.
Skriv et svar