Det Strategiske Ur | Afsætning | 12 i karakter

Indholdsfortegnelse
Virksomheder og Det Strategiske Ur
- Bestem den branche/det marked, som virksomheden tilhører
- Hvad er virksomhedens strategi? Begynd med det vigtigste
- Analyser virksomhedens placering i Det Strategiske Ur
- Analyser og diskuter de nærmeste konkurrenters placering i Det Strategiske Ur
- Diskuter og vurder virksomhedens fremtidige muligheder for vækst

Uddrag
DSB tilhører markedet togmarkedet/jernbanemarkedet, hvor de har monopol. Deres hoved branche er Passagertransport med regional- eller fjerntog.

Ydermere har DSB bibrancher som er Købmænd og døgnkiosker, Rejsebureauer og S-togstrafik, metro og andre nærbaner

---

DSB’s kerneydelse er at kunderne skal kunne regne med rettige, rene toge og god trafikinformation på tværs af den kollektive trafik. Ydermere stræber DSB også efter at Transporttid skal være ”+tid” og at den kollektive transport skal gøres så ”individuel” som muligt

DSB benytter sig af differentiering strategien, da de er de billigste på markedet, og dermed forsøger at differentiere sig ved f.eks. at tilbyde DSB plus samt tilbyde komfort og andre fordele til deres kunder.

Sådan får du adgang til hele dokumentet

Byt til nyt Upload en af dine opgaver og få adgang til denne opgave
  • Opgaven kvalitetstjekkes
  • Vent op til 1 time
  • 1 Download
  • Minimum 10 eller 12-tal
Premium 39 DKK pr måned
  • Adgang nu og her
  • 20 Downloads
  • Ingen binding
  • Let at opsige
  • Adgang til rabatter
  • Læs fordelene her
Få adgang nu