Dan Cake | Analyse | 10 i karakter

Indholdsfortegnelse
Case 8.1 Dan cake
1. Udarbejd en SWOT-opstilling for Dan Cake
2. Vurder virksomhedens konkurrencestrategi..
3. Diskuter virksomhedens vækststrategier.

8.2 Montana
1. Udarbejd en værdikædeanalyse for Montana.
- Virksomhedens infrastruktur:
- Menneskelige ressourcer:
- Teknologi:
- Indkøb:
- Indgående logistik:
- Fremstillingsproces:
- Markedsføring+salg:
- Serviceaktiviteter:
2. Analyser virksomhedens kernekompetence
3. Udarbejd en SWOT-opstilling for Montana.
4. Vurder Montanas konkurrencestrategi.
5. Vurder Montanas vækststrategier.

Uddrag
Dan cake går efter at få solgt flest produkter til lavest pris muligt. Grundet deres omkostningsfordele kan deres priser konkurrere med konkurrenterne.

De er i tæt konkurrence med konkurrenterne, men virksomheden bruger omkostningslederstrategi, da deres markedsandelen er stor.

Som første prioritet går de op i produktionen og bedre markedsføring, så de altid er bedre end konkurrenterne.

Dan cakes kunder køber deres produkter fordi de gerne vil gentage den gode oplevelse. ≤ Dog for at sikre sig den gode market position skal de følge den generiske strategi.

De ligger som den næststørste producent i branchen. Det er de fordi de er innovative og laver konstant udvidelser af deres sortiment.

Derfor bliver de ved med at ligge godt på markedet også selv om der kommer indtrængere på markedet.

---

Deres første vækststrategi er produktudvikling hvor de som tidligere nævnt har et stort sortiment, men en lang række produkter.

Deres sortimentsudvidelse sker typisk ved at deres i forvejen eksisterende kager får en ny smagsvariant. Dette gør at valgmulighederne i butikkerne er større og rammer derfor en målgruppe som f.eks jordbær elskere.

Eller folk der elsker selve kagen og så vil prøve de forskellige varianter. På den måde er chancen for at kunderne bliver tilfredsstillet større. Alt dette gør at deres virksomhed vækster.

Et nyt tiltag er deres nye premium kager, som er kager i en bedre kvalitet og pakket i eksklusivt emballage.

De har også benyttet sig af Markedsudvikling, da de har udviklet et helt nyt segment de kalder Dan Cake Frost. Produkter der bliver solgt i bagerafdelinger, kantiner og salg til restauranter.

Sådan får du adgang til hele dokumentet

Byt til nyt Upload en af dine opgaver og få adgang til denne opgave
  • Opgaven kvalitetstjekkes
  • Vent op til 1 time
  • 1 Download
  • Minimum 10 eller 12-tal
Premium 39 DKK pr måned
  • Adgang nu og her
  • 20 Downloads
  • Ingen binding
  • Let at opsige
  • Adgang til rabatter
  • Læs fordelene her
Få adgang nu