Indholdsfortegnelse
Fakta:
Målgruppe:
Medie:
Analyse af handlingen:
Virkemidler:
Hvilket behov spiller filmen på:
Analyse af en enkelt scene:
Fortolkning:
Vurdering:

Afsender:
Modtager:

Indhold
- Opbygning af forsiden:
- Funktion:
- Åbenhed:
- Vurdering af websiden i forhold til modtageren:

Telefoner til de ældre
Svensk mærke på det danske telefonmarked
- Kontakt

Optimer dit sprog - Klik her og bliv verdensmester i at skrive opgaver

Uddrag
Call Me’s kampagne ”Tal ordentligt” handler om hvordan vi, som mennesker, taler til hinanden og ikke mindst hvordan vi lærer vores børn at tale, hvor de også selv siger i deres reklamer at det intet koster at tale pænt.

---

Analyse af handlingen:
• Handlingsforløbet er klart og tydeligt, da de også har skrevet ”Hvilken stemme giver du videre til dit barn” i reklamen.
• Produktet indgår ikke direkte i reklamen udover at man ser faren gå og snakke i telefon.
• Reklamen består af en scene og 22 indstillinger.
• Reklamen forgår i nutiden og den finder sted på en almindelig dansk villavej.
• Reklamen har ingen fortæller.
• Personerne i reklamen er en lille pige og dreng, samt deres forældre.

Virkemidler:
Reklamen bruger grov humor, for at vise hvilket sprog der bliver brugt i de forskellige husholdninger.

---

Analyse af en enkelt scene:
Da hele reklamen kun er en scene, vil jeg lave analyse af de første 10 indstillinger.

• Man ser fire mennesker gå på en villavej. En far der går og snakker i telefon, med sin søn der kører på en vogn, og en mor der går tur med hunden sammen med sin datter. Man ser så datteren og sønnen stopper foran hinanden, hvor de så begynder at skændes om at drengen skal se hvor han kører og hvor pigen går.

• Der er 10 antal klip i de første 10 sekunder, som klipper fra vejen, til hjulet på vognen, og så imellem drengen og pigen når de snakker.