Indledning
Perrier er et fransk brand, der sælger drikkevand med blandt andet citronsmag fra den franske kilde i Vergéze. De har formået at skabe en helt unik og symbolsk kommerciel reklame af en ung kvinde, der åbner en flaske Perrier i eksotiske omgivelser. Nemlig på en strand.
På billedets denotative niveau lægger vi først og fremmest mærke til reklamens forgrund, der viser en ung kvinde iklædt en guldfarvet bikini og et ur.
Kvinden åbner en flaske Perrier på en strandbar. På det brune bord står der blandt andet et par solbriller, et kamera og en radio. Derudover er der under bordet placeret glas, tre flasker Perrier, en juicepresser og en kromfarvet dåse i højre hjørne.
Mellemgrunden viser fra venstre side en rød vandscooter. I højre side et surfbræt og et kitesurfingbræt, som begge står op af et stakit. Sandet er også en stor del af mellemgrunden.
Baggrunden viser en mand med et hvidt surfbræt under armen. Manden kigger ud over havudsigten, som også er en del af baggrunden.
Det er meget iøjnefaldende, at genstandende på billedet ser ud som om, at de smelter.
Optimer dit sprog - Klik her og bliv verdensmester i at skrive opgaver
Uddrag
Der er ingen tvivl om, at Perrier bevidst har placeret genstandene, der hvor de er. Ser man på det gyldne snits linier, er det tydeligt, at de passerer både bryster og skød på kvinden.
Der er også gjort brug af, at produktet skal være i centrum, hvilket er for, at vi er ekstra opmærksommeover hvad vi kigger på. Der er også gjort brug af ”packshot”, der viser hvordan produktet ser ud, så køberen ved hvad de skal kigge efter, næste gang de er på indkøb.
Skriv et svar