Bilindustrien | Noter

Indholdsfortegnelse
1. Segmenter markedet for biler og fastlæg målgruppen for hhv. en stor BMW og en lille Peugeot. Inddrag flere segmenteringskriterier.
2. Diskuter fordele og ulemper ved at lease en bil frem for at købe en bil.

Uddrag
Bilindustrien har tendens til fortsat at sælge flere og flere personbiler og forbrugerne køber i større grad større biler, mens gennemsnitsalderen for købere bliver lavere med årerne.

Selvom der normalt sælges mange biler, så har salget af elektriske køretøjer ikke være stigende efter deres ankomst i branchen.

Dette skyldes, at forbrugerne er tilbageholdende overfor elbiler grundet registreringsafgiften og den grønne ejerafgift på elbiler, samtidig er forbrugernes forventninger til elbilernes kørerækkevide ikke lang nok. På grund af de skatteændringer, der blev indført i 2017, er salget af leasingbiler også faldet.

Når vi kigger på de to bilmærker BMW og Peugeot, har vi ikke tale om to identiske mærker i bilbranchen, som heller ikke sigter efter den samme forbruger. jeg har tænkte mig af vise det ved hjælp af Gallup kompas, som giver et godt indblik i målgrupper.

Sådan får du adgang til hele dokumentet

Byt til nyt Upload en af dine opgaver og få adgang til denne opgave
  • Opgaven kvalitetstjekkes
  • Vent op til 1 time
  • 1 Download
  • Minimum 10 eller 12-tal
Premium 39 DKK pr måned Få adgang nu