Indledning
Denne opgave analyserer 2 forskellige YouTube-videoer af 2 forskellige danske youtubere, der hver især promoverer for et produkt, som er vidt forskellige.
Fokus er på sproglige og visuelle virkemidler, og målgruppen, sammenligner og evaluerer forskellige tekster og indvirkningen på målgruppen.
Indholdsfortegnelse
Den nye IPhone X, Rasmus Brohave
Simone Wulff, Dekorer mit hus
Sammenligning af de to influensers
Uddrag
YouTube-videoen "Dekorer mit hus" er blevet uploadet af Simone Wulff d. 22. juni 2017. Varigheden på videoen er 4 minutter og 58 sekunder.
I videoen beskriver hun HP’s nye håndholdte fotoprinter "Sprocket Photo Printer", som er en del af kategorien "reklame", fordi den er lavet i samarbejde med virksomheden og betalt i samarbejde med HP.
I sin video beskrev hun HP’s Sprocket, hvor hun talte om produktets udseende, hun testede det og til sidst viste og fortalte, hvordan man bruger det.
Efter at have beskrevet produktet fremsatte hun sine egne forslag til, hvordan man bruger HP’s Sprocket, hvor hun lavede sit eget DIY-projekt - forkortelsen af "Do It Yourself".