Analyse af Musikfestivaller | Afsætning | 10 i karakter

Opgavebeskrivelse
Opgave 1
Karakteriser en eller flere målgrupper for Tinderbox. Inddrag bilag 1, 2 og 3.

Opgave 2
Analyser 2-3 forhold, der har særlig betydning i tinder Box forretningsmodel.

Opgave 3
Analyser konkurrenceforholdene på markedet for musikfestivaler i Danmark.

Opgave 5
Identificere en udfordring for Tinderbox. Diskuter mulig(e) løsning(er) af den valgte udfordring.

Uddrag
35% af de gennerelle festivals besøgende er unge i alderen 16-24 år, størstedelen af denne målgruppe er studerende, men Tinderboxs målgruppe er ældre.

Valget af artister har stor indflydelse på festivalens målgruppe. Tinderbox appellere til en ældre målgruppe gennem deres valg af artister.

De benytter altså differentieret markedsføring, som strategi til at segmentere målgruppen. 35% af aldersgruppen 16-24 år var på festival i 2019, og 22% af aldersgruppen 25-54 år var på festival i 2019

den unge målgruppe på 16-24% er altså det største kundesegment på markedet, men Tinderboxs kundesegment ligger primært i aldersgruppen 35-40 år, altså betydeligt højere end den traditionelle alder for en musikfestival.

De har et godt overblik over deres målgruppe, de analyserer og segmentere deres målgruppe og finder derved præferencer og interesser som kan gøre deres festival attraktiv for målgruppen.

Festivalen har to kundetyper, som køber på baggrund af personlige behov. Den ene kundetype deltager i festivalen på baggrund af specifikke koncerter eller artister, denne kundetype er varierende i alderen, men alderen hænger oftest sammen med artistens målgruppe.

Den anden kundetype er den traditionsdrevne, her er der tale om kunder der hvert år er deltagende i festivalen og har et traditionsdrevet forhold til festivalen.

Fælles for begge kundetyper er at de deltager for at tilfredsstille de samme behov, nemlig det sociale behov og ego behovet.

Ego behovet kommer i spil da mange har et personligt behov for at være en del af en større gruppe, tage del i store oplevelser og samtidig få anerkendelse af bekendte ved bla.

Likes på Instagram, for flere kan behovet også dækkes fordi det sætter en form for statusmarkør.

Sådan får du adgang til hele dokumentet

Byt til nyt Upload en af dine opgaver og få adgang til denne opgave
  • Opgaven kvalitetstjekkes
  • Vent op til 1 time
  • 1 Download
  • Minimum 10 eller 12-tal
Premium 39 DKK pr måned
  • Adgang nu og her
  • 20 Downloads
  • Ingen binding
  • Let at opsige
  • Adgang til rabatter
  • Læs fordelene her
Få adgang nu