Indledning
Tilfredsstillelse. Streaminggiganten Netflix har kørt efter princippet, at deres eget indhold skal åbne eksklusivt på onlinekanalen.

Det har med sikkerhed tilfredsstillet en stor del af deres abonnenter, da denne eksklusivitet har gjort deres abonnement værdifuldt. Men for alt og alle handler det i sidste ende om at tilfredsstille så mange mennesker som muligt.

Dette princip fjernede for nogle store ta- lenter muligheden for at få følelsen af tilfredsstillelse, når man for eksempel vinder en Oscar. Denne artikel er et godt eksempel på kontrasten mellem det traditionelle og det nye, som både splitter og tilfredsstiller folk.

Uddrag
Artiklen ”Film skal ses i biografen” er skrevet af Christian Monggaard. Han er filmfan, selvlært filmskribent og filmredaktør. Han har læst film- og medievidenskab på Københavns Universitet, og er nu skribent for Information på 23. år.

Artiklen er bragt mandag den 10. december 2018 som le- der i Information i kultursektionen.

Artiklen er skrevet på baggrund af Ralf Christensens kommentar: ” Et mesterværk, der bør ses i bio- grafen.” Den formidler nyheden om den nye Netflix-producerede ”Roma”, der har premiere på streamingtjenesten Netflix på fredag.

Da filmen for første gang blev vist på filmfestivaler, var det med beskeden om, at det var den eneste mulighed for at se filmen i en biograf, dog har den fået en uge i biograferne inden premieren på Netflix.

Artiklen beskriver udviklingen i filmindustrien og vigtigheden af, at film bliver ved med at blive vist i biograferne, trods en udvikling med streamingtjenester der vil gå nye veje.

Modtageren af artiklen er de 45 procent af danskerne der bruger Netflix2, da de er de eneste, der nu har muligheden for at se filmen ”Roma”. Udover dem er modtageren, dem som overordnet set interesserer sig for filmindustrien og dens udvikling.