Indholdsfortegnelse
1. Lav en SWOT-oversigt med alle de forhold du kender til om virksomheden, tag gerne udgangspunkt i forhold fra sidste aflevering (fx fra business model canvas).
SWOT-analyse
Svagheder:
Muligheder:
Trusler:
2. På baggrund af din SWOT, udvælg da en relevante udfordring, og argumentér for dit valg af udfordring, så du får underbygget, at det er et meningsfyldt forhold du har taget fat på (du kan arbejde med Muligheds og Trusselsmatrix, men skal ikke). Du SKAL udvælge en anden udfordring end du arbejdede med sidst.

4. Diskuter forslag til løsning på udfordringen, dvs. forklar løsningsforslaget grundigt, og så diskuter både for og i mod, fordele/ulemper konsekvenser osv.
Sørg for at det er et meningsfyldt handlingsforslag, som ikke er helt modsatrettet de forhold du afdækkede i SWOT (Du kan bruge TOWS til at finde handlingsforslag, men skal ikke).

5. Argumenter for hvilken konkret strategi dit løsningsforslag ligger op af, tænk fx vækststrategier, konkurrencestrategier eller digitaliserings-strategier (fx kap. 8 og 10).

Optimer dit sprog - Læs vores guide og scor topkarakter

Uddrag
- Winefamly ville have gode muligheder for at kunne opnå meget ved at komme på det fysiske marked, da deres vine er til meget lave priser og hvis de brandede dem selv mere, så ville det helt sikkert være et sted hvor flere unge ville gå ind og købe vin, da de har mange forskellige vine at tilbyde deres kunder og derfor ville de også opleve flere impulsive køb, tildeles nok mest fra unge, men man ville nok også se flere køb fra ældre som tænker det er en god mulighed med billig vin og så mange forskellige slags og helt sikkert et sted flere ville gå ind og købe vin, hvis de får god omtale og hvis de begynder at promovere dem selv.

- I forhold til deres økonomi, burde det helt klart være noget de var mere overvejende omkring i forhold til de forskellige ting og overveje inden de investerer så store summer penge, burde de overveje om de er noget der kan betale sig og i stedet tænke ud i fremtiden over hvad der ville gavne dem mest.

F.eks ville det nok gavne dem en del at komme på det fysiske marked, hvilket nok ikke er en mulighed for dem nu hvor deres økonomi er så dårlig.

Men det ville gavne dem ved at de oplevede impulsive køb, som de jo ikke oplever over nettet da det er meget overvejelseskøb der bliver foretaget der og en bedre kunderelation bliver heller ikke en mulighed, ved ikke at komme på det fysiske marked.