WineFamly | Afsætning

Indledning
I denne opgave vil vi komme rundt om virksomheden WineFamly. Der vil til start være en karakteristik af virksomheden efterfulgt af en analyse, af virksomhedens marketingmix. Til slut vil der blive diskuteret og vurderet de strategiske muligheder for virksomheden WineFamly.

Indholdsfortegnelse
Introduktion
Virksomhedskarakteristik
Marketingmix
Diskutere og vurder mulige vækstmuligheder

Uddrag
Da WineFamly er så ungt en virksomhed, så har de mange muligheder foran sig for at vækst og udvikle sig som virksomhed. Trods den korte ”levetid”, har virksomheden hurtigt anskaffet sig et højt medlemstal, men det kan stadig øges. De har anskaffet deres medlemmer via deres konkurrence dygtige priser, man opnår med abonnement hos dem.

WineFamly har en stadig mulighed for at promovere sig noget mere. Indtil nu har det meste af deres markedsføring forgået over internettet, hvilket også er en meget god ting, da det ikke koster alverdens penge, så man har nemt kunne gøre det, uden at tænke på økonomien. Men på sigt kan de begynde at markedsføre sig med tv-reklamer, tv-indslag osv.

Disse former for markedsføring vil komme ud til flere personer fra deres målgruppe, eftersom at flere middel aldrende mennesker benytter sig mere af tv’et, end de benytter sig af internettet. Dette vil dog koste mange penge, så det kræver at der bliver indskudt eller til side sat nogen penge.

For at vækst noget mere som virksomhed, vil de så snart de føler sig til plads på det danske marked, kunne begynde at kigge ud mod andre lande hvor de kan etablere sig som vinhandel.

Med fordel kunne de starte ud med, at prøve sig ud på markederne hos de andre skandinaviske lande, som Norge og Sverige. Disse lande er meget lig med Danmark, både økonomisk og kulturelt.

Vores køkkenener meget ens, med det skandinaviske køkken og meget fokus på den skandinaviske kvalitet. Her vil WineFamly nemt kunne finde vin, der er passende for landene. Da deres normale gastronomi er meget lig med dansk gastronomi.

På sigt vil de også kunne bevæge sig ud i Europa, da vin og gastronomi er stort i hele Europa, men her vil det kræve meget at kunne træde ind på deres markeder. Her er der stor kulturforskel, der er noget forskel på gastronomien og maden, og meget af vinen kommer herfra, så der er allerede mulighed for god billig vin.

Sådan får du adgang til hele dokumentet

Byt til nyt Upload en af dine opgaver og få adgang til denne opgave

  • Opgaven kvalitetstjekkes
  • Vent op til 1 time
  • 1 Download
  • Minimum 10 eller 12-tal

Premium 39 DKK pr måned

  • Adgang nu og her
  • 20 Downloads
  • Ingen binding
  • Let at opsige
  • Adgang til rabatter
  • Læs fordelene her
Få adgang her