Sport 24 | Analyse | 10 i karakter

Indholdsfortegnelse
1) Vælg en virksomhed du gerne vil arbejde med og argumentér for hvorfor virksomheden er valgt.

2) Lav en kort markedskarakteristik af markedet som virksomheden er en del af (Kap 4.1)

3) Nu skal du have fokus på en af virksomhedens produkter og analysere den primære målgruppes sociodemografiske- og adfærdsorienterede variabler. (Kap. 11.2), samt købsadfærden for den primære målgruppe. Inddrag så mange relevante begreber fra nedenstående tabeller som muligt og brug kapitel 6 til analysen af købsadfærd.

4) Identificér virksomhedens valgte konkurrencestrategi. Argumentér på baggrund af virksomhedens målgruppe og produkt/service. (Kap. 8.4)

5) Analysér om branchen som virksomheden opererer i er attraktiv ved hjælp af Porter’s Five Forces og vurdér hvad der er særligt vigtigt i denne branche for at klare sig godt (Kap. 5.2).

6) Giv et overblik over de konkurrencemæssige positioner på det marked som din virksomhed er på (Kap. 4.5), herunder din valgte virksomhed, og vurdér hvilke muligheder din virksomhed har for enten at forsvare eller øge sin markedsandel (Kap. 4.5/8.5). Begrund dine valg.

Uddrag
Jeg vil gerne arbejde med virksomheden Sport 24/Sport 24 Outlet. Jeg har valgt denne virksomhed, blandt andet fordi jeg selv arbejder der, men også fordi det er en virksomhed der sælger sportstøj

og jeg interesserer mig meget for sport. Det bliver spændene at analysere en virksomhed, som kan overleve ved at sælge alle deres produkter på discount.

---

Markedet for sportstøj omfatter en del træningsprodukter/udstyr, som bruges til at dyrke sport med. Traditionelt omfatter sportstøj: Træningsbukser, træningstrøjer, handsker, udstyr til sportsgrene, sportssko mm.

Man kan supplere denne liste med: Træningssokker, skiundertøj, træningsshorts, windbreakers mm. Markedet for sportstøj i Danmark består af en del store, landsdækkende forhandlere.

De landsdækkende er Sport24, Inter Sport, Sportmaster, Sportigan og Unisport som har en kæde af butikker. Næsten alle større eller mellemstore byer har lokale udbydere af sportstøj.

Kunderne, der køber sportstøj, er både personer der træner, men også folk som går i sportstøj som en hverdagsting f.eks. når personerne er i skole.

Disse efterspørger sportstøj fordi det er mere optimalt at dyrke sport i, men også fordi det er behageligt at gå rundt i.

De færreste mennesker træner i hverdagstøj. Dyrker man sport eller foretrækker man at gå i mere behageligt tøj, efterspørger man sportstøj.

Sådan får du adgang til hele dokumentet

Byt til nyt Upload en af dine opgaver og få adgang til denne opgave
  • Opgaven kvalitetstjekkes
  • Vent op til 1 time
  • 1 Download
  • Minimum 10 eller 12-tal
Premium 39 DKK pr måned Få adgang nu