Indholdsfortegnelse
Valg af målgruppe:
Persona:
Målgruppens påvirkning af design og indhold:
Dataflow diagram:
Hvordan IT-systemet påvirker brugeren og dennes aktivitet:
Designregler og gestaltlove:
Problematikken ved digital overvågning på de sociale medier:

Uddrag
Valg af målgruppe:
Til brug af appen ”Social Beach” har vi valgt at fokusere på målgruppen fra 25-45 år. Forældre der tager på campingferie med sine børn, ville have gavn af appen.

Her ville det være mor eller far der ville benytte appen, og så kunne de tage deres børn med til aktiviteterne.

Persona:
Lise er 32 år gammel og arbejder til dagligt som køkkenchef. Hun er gift og bor i Odense med hendes familie.

Hendes familie består af hendes mand Michael på 35, hendes sønner Nikolaj og Oliver på 7 og 13, og deres datter Caroline på 16 år.

De er en familie på 5 og har også bedsteforældre. De har deres farmor og farfar, som også bor i Odense, og ofte også er på camping med dem.

Lises familie er meget aktiv, og alle hendes børn går til sport. Drengene går til fodbold og Caroline går til dans.

Lise og hendes mand spiller padeltennis med et vennepar 2 gange om ugen. De er altså en familie der går op i at have det godt med andre, til fælles aktivitet og sport.