Snapchat vinder… | Analyse | Anders Colding-Jørgensen

Indledning
D. 19. februar 2015 skrev Anders Colding-Jørgensen en kronik omhandlende den kæmpe udfordring blandt gymnasieelever.

At Snapchat og andre sociale medier er blevet en kæmpe del af unges hverdag. Både derhjemme, men også i timerne på diverse gymnasier.

Næsten så meget, at det fjerner al fokus fra undervisningen, hvilket generelt er hvad denne kronik handler om som også kan læses i starten af kronikken.

”Normalfordelingskurver og franske gloser har svært ved at konkurrere med Instagram, Facebook og Snapchat på gymnasierne”.

Uddrag
Han er dygtig til at spille spørgsmål lige efter en påstand. Det får dig til at være sikker på noget, men derefter tænke over det, og måske ikke engang kende svaret længere.

Eksempel; ”Naturligvis er der undervisere, der forstår at sætte grænser, og elever, der kan forvalte deres egen tid og opmærksomhed. Men findes de på dit gymnasium? Ved du det overhovedet?”.

At han stiller et ekstra spørgsmål som ”Ved du det overhovedet?” får dig automatisk til at tænke mere og mere over det og får derefter lysten til at læse videre.

Der anvendes også utrolig mange negative ord som f.eks. ”konflikt” og ”påtvunget”, da det er med til at give et negativt billede på de sociale mediers effekt på skolen og elevers viden.

Sådan får du adgang til hele dokumentet

Byt til nyt Upload en af dine opgaver og få adgang til denne opgave
  • Opgaven kvalitetstjekkes
  • Vent op til 1 time
  • 1 Download
  • Minimum 10 eller 12-tal
Premium 39 DKK pr måned
  • Adgang nu og her
  • 20 Downloads
  • Ingen binding
  • Let at opsige
  • Adgang til rabatter
  • Læs fordelene her
Få adgang nu