Snapchat… | Debatterende artikel | Anders Colding-Jørgensen

Indledning
”Kære gymnasierektor! Har du nogensinde prøvet at gå online for at læse en arbejdsrelateret artikel blot for at blive fanget af en mere spændende overskrift og snart finde dig selv i færd med at læse noget helt andet, end du oprindeligt planlagde?”.

Dette er starten på Anders Colding-Jørgensens kronik. De fleste unge kan på den ene eller anden måde muligvis koble dette udsagn til deres eget liv.

Man sidder inde i klasseværelset, hvor man ihærdigt studerer her evig enkelt detalje læreren påtager sig - så koncentreret er man.

Lige pludselig bliver man forstyrret af en enkelt besked eller to, hvor man dybest set ender med at blive opslugt af telefonen og impulsivt bliver man draget ind i det digitale univers, og glemmer alt om den virkelige verden.

Man kigger igen op på tavlen, mens læreren stadig forklare ved tavlen, og alt virker pludselig fjernt. Hvad snakker han om? Hvad er jeg gået glip af?

Uddrag
Man kan se at der er tale om anvendelse af årsagsargumenter; hvis man ikke følger med i undervisningen, så får man dårlige karakterer og ender muligvis med at dumpe.

Dette kan også forstås på den måde, at de sociale medier er årsagen til de dårlige karakterer. Udover anvendelse af årsagsargumenter, så bruger han også autoritetsargument, da han referer til diverse eksperters udtalelser til at understøtte hans egen påstande med; ”forskere fra California State University”, og ”forskere fra Canada”.

Skribenten benytter sig i væsentlig grad af forskningsundersøgelser, da disse undersøgelser fungerer som rygdækning til hans argumenter.

Dybest set så er det svært at modargumentere mod undersøgelser, hvilket også er grunden til at han bruger dem, da hans kronik på den ene eller anden måde tages mere alvorlig med disse undersøgelser.

Han benytter sig blandt andet af undersøgelser fra ”forskere fra California State Univeristy” og ”en anden gruppe forskere fra Canada”, som hver især undersøger elevers brugen af de sociale medier med fokus på koncentrationen og indlæringen i en fysisk undervisningssituation.

Sådan får du adgang til hele dokumentet

Byt til nyt Upload en af dine opgaver og få adgang til denne opgave
  • Opgaven kvalitetstjekkes
  • Vent op til 1 time
  • 1 Download
  • Minimum 10 eller 12-tal
Premium 39 DKK pr måned
  • Adgang nu og her
  • 20 Downloads
  • Ingen binding
  • Let at opsige
  • Adgang til rabatter
  • Læs fordelene her
Få adgang nu