Indledning
Virksomhedsnavn er Silvan A/S. Opstart og grundlagt i 1874 af Johan Christian Strudsberg og Peter Thomsen som, åbnede den allerførste Silvan A/S trælast under navnet ”Trælast- og Kulhandelen Silvan”.
Senere i 1900 blev det solgt til fabrikant Vilh. Lange sammen med nogle fabriksejer og gjorde Silvan A/S til et aktieselvskab. Efter tid blev virksomheden Silvan A/S i 1968 til det som vi kender i dag, et Silvan A/S byggemarked.
Indholdsfortegnelse
Indledning
Virksomhedstype
Ide, vision og mission
Produkter
Målgruppe
Økonomi 2020
Ejerforhold
Marked
Leverandør
Konkurrenter
- Ring 1:
- Ring 2:
- Ring 3:
Promotion
En kort redegørelse for ”Omverdensmodellens” opbygning
- 2 relevante omverdens
forhold som kan påvirke Silvan`s muligheder for succes
- Økonomi
- Teknologi
- Kilder
Optimer dit sprog - Klik her og bliv verdensmester i at skrive opgaver
Uddrag
Produkter
Det Silvan A/S sælger af produkter er udvalgsvarer som primært er ”nice to have”, deres produkter er alt fra værktøj, haveredskaber, toiletter og meget andet.
I deres salg af produkter indgår både i ”nice to have” og ”need to have”, da det er meget væsentligt at have et toilet og andet de sælger
men mange andre af de produkter de sælger er ikke væsentlige at have da en bormaskine, en grill osv. er ”nice to have”.
Grundet af alle de forskellige produkter de sælger er, på grund af at de skal leve op til det koncept der hedder gør-det-selv
og det er jo netop også derfor de sælger en bormaskine så man ikke behøver at ringe til en tømre hver gang man skal bore eller måske hænge et billede op.
Deres koncept er også deres salgsargument som er væsentligt at have hvis de skal sælge under pain effekten som de jo netop gør i forhold til deres udvalg af varer som nice-og need to have.
Målgruppe
Deres målgruppe er kunder med bolig projekter mest henvendt til mænd og professionelle håndværkere, der køber med henblik på value for money altså købe noget forholdsvist dyrt med en god kvalitet.
Skriv et svar