Sanistål | Virksomhedsøkonomi | 10 i Karakter

Indledning
1.1 Jeg har valgt virksomheden Sanistål, og det har jeg gjort fordi jeg godt kunne se mig selv arbejde der, da jeg synes den måde de kører deres B2B på er spændene.

1.2 Saniståls virksomhedstype er en, servicevirksomhed, og en grossistvirksomhed. Selvom at man ikke skulle tro det når man kigger udefra, så er Sanistål faktisk et aktieselskab.

Uddrag
2.4
Det er vigtigt for Sanistål og vide hvem og hvad for et firma de sælger til. Og det er det, fordi at så kan Sanistål ligesom vide enten hvad de skal bruge

eller foreslå nogle andre produkter, på den måde markedsfører man også sig også selv på. Jo mere de kender til hvad andre firmaer foretrækker

og hvad der ligesom er på mode, så kan Sanistål sige det videre eller anbefale de her produkter, til deres næste kunder. På den måde kan man også markedsfører sig på.

2.5
Producentmarkedet inddeles i 3 delmarkeder afhængig af formålet med købet, og der har jeg regnet frem til at Sanistål er et offentligt marked.

I Sanistål omhandler det meget om tillid, imellem kunden og sælgeren, jo længerere sælgeren er i kontakt med kunden, jo størrere chance er der for at lukke salget.

Købscenteret for Sanistål er tekniske medarbejdere der styrker både kvaliteten af salget, men også mængden, og på den måde er influenter meget vigtigt.

Lige så snart en kunde har vist interesse, eller købsadfærd, så går der nogle forskellige processer i gang, der er deltagelse af købsbeslutning, købsadfærdstyper, og beslutningsprocessen.

En handel kan lyde på denne her måde, at en medarbejder fra Sanistål ringer en gammel kunde op, fx en VVS'er og han snakker med den gamle kunde, om hvorfor han stoppede, og om hvad han skal gøre for at gøre ham tilfreds.

Sanistål sælger komplette løsninger på deres business markedet, hvor salgene er relationer som varer i lang tid, hvor man sælger kontraktbaseret, altså laver aftaler i lang tid adgangen.

I dette tilfælde bliver beslutning sprossen lang, og der er flere beslutningstagere, der skal tage stilling til købet/ investeringen, altså købet bliver præget af mange rationelle overvejelser og ikke impuls, og der er flere købsroller, og købstyper.

Sådan får du adgang til hele dokumentet

Byt til nyt Upload en af dine opgaver og få adgang til denne opgave
  • Opgaven kvalitetstjekkes
  • Vent op til 1 time
  • 1 Download
  • Minimum 10 eller 12-tal
Premium 39 DKK pr måned Få adgang nu