Indledning
Royal Unibrew A/S er en af Danmarks førende øl - producenter. Virksomheden ejer mindre byggerier som Faxe, Albani, Ceres og Mario Bryghus og sælger varer til bl.a.

Tyskland og Italien. Derudover har de flere bryggerier i lande som Polen og Letland. Virksomheden lagde ud med at have navnet Faxe Bryggeri, da den blev grundlagt i 1901.

Dog ændrede de navnet til Royal Unibrew A/S, da de mange år senere, i 1989, netop blev en del af bryggerigruppen Royal Unibrew A/S.

Indholdsfortegnelse
Afsætning aflevering - Royal Unibrew
1. Udarbejd en SWOT-analyse for Royal Unibrew
- Styrker:
- Svagheder:
- Muligheder:
- Trusler:
2. Vurder Royal Unibrews konkurrencestrategi
3. Diskuter Royal Unibrews muligheder for at skabe yderligere vækst (vækststrategier)
Kilder:

Uddrag
Svagheder: Markedet som Royal Unibrew befinder sig på, er et stor marked med allerede mange forskellige varer.

Derfor er vækstmulighederne mindre, da det er svært at komme op med nye produkter, som ikke allerede findes.

Udover dette har mange allerede præferencer i forhold til favorit øl og sodavand, hvilket også kan gøre det svært at brilliere med et nye varer på samme markeder.

Muligheder: Virksomheden kan udforske nye markeder, ved at gå i en ny retning af produkter, og derved blive opdaget af en anden målgruppe.

Det kunne være ved at få et mere bredt sortiment, og sælge andre former for drikkelse. Alt fra smoothies og juice til andre former for alkohol.

Dette ville i hvert fald udvide sortiment, og automatisk åbne for et andet markedet, og som skrevet en eller flere nye målgrupper.

Herudover kan Royal Unibrew opkøbe flere små bryggerier i andre lande, og komme længere væk end Europa.