Rockwool | Erhvervscase | 10 i karakter

Indledning
Rockwool International A / S (eller AS), også kendt som ROCKWOOL Group , er en dansk multinationale producent af mineraluldsprodukter med base i Hedehusene

Stor-København , Danmark . Virksomhedens forsknings- og udviklingsenhed , der beskæftiger 100 ansatte fra 2016, er placeret sammen med hovedkvarteret i København.

Rockwool var verdens største producent af isoleringsmaterialer i 2009, men faldt til andenpladsen i 2016.

I 2009 kom 90% af virksomhedens omsætning fra salg af isoleringsprodukter , mens 80% kom fra salg i Europa.

Rockwool blev grundlagt som Korsør Stenforretning ved bygherre Henrik Johan Henriksen og mursten ejer Valdemar Kähler i 1909 som en grus mineselskab .

I 1922 vandt virksomheden kontrakten om forbedring af dæmningerne i Saltbæk Vig og købte efterfølgende området. I 1927 købte han en fliseanlæg i Hedehusene .

Indholdsfortegnelse
Indledning 3
Skandinavisk identitet og grøn markedsføring 5
Men grøn markedsføring har grænser 6
En ikke så ren fremstilling 6
Strategisk analyse: 7
- Regnskabsanalyse: 8
- Budgettering: 8
- Værdiansættelse: 8
Værdikædeanalyse 8
SWOT-analyse 9
Regnskabs Undersøgelse 9
Analyse af rentabilitet 10
Udvikling og langsigtet indtjening undersøges. 10
Skøn 11
Oprettelse af et budget 11
Det nuværende renteniveau 11
konklusion 11
- Den strategiske gennemgang er som følger: 1

Uddrag
I sin etablering i Europa som i sin internationale udvikling er Rockwool stærkt afhængig af sin skandinaviske identitet og især dansk, som det fremgår af farverne rød og hvid. F.eks.

Udgiver Rockwool France et internetside, hvor virksomheden roser den skandinaviske levekunst og komforten i danske og svenske hjem som ledemotiv.

Forbindelserne mellem Rockwool og Danmark er også etableret på institutionelt niveau, da virksomheden er en af de tyve nationale virksomheder

der blev præsenteret i en undersøgelse foretaget af det danske udenrigsministerium og den danske ambassade i Frankrig med titlen Energi og fremtidigt miljø .

Bemærk, at Danmarker i spidsen for dette "klimadiplomati" med The Green Embassy Network , et initiativ, der skal sammenlignes med energi realiteten i landet.

Rockwools påstand om dansk identitet stammer ikke kun fra en stærk patriotisk stemning, men også fra en effektiv kommunikationsstrategi, der minder om Ikeas forhold til Sverige.

Det gør det muligt at forbinde sig med virksomhedens flagskibsprodukt, stenuld, et værdisystem, hvis resonans er ekstremt stærk i vestlige lande og gradvist i Asien.

Effektivitet, enkelhed og endda respekt for miljøet bliver således de dominerende egenskaber ved "Skandinaviens yndlings isolering". Hos Rockwool er den danske identitet et marketing argument i sig selv.

Faktisk er økologiens plads i Rockwools kommunikation overvældende. Forbindelsen mellem respekt for miljøet, den skandinaviske identitet i virksomheden og stenuld er uden tvivl for Gaëtan Fouilhoux

Public Affairs Officer of Health and Safety Officer i Rockwool France SAS: "vores miljø fiber kommer fra vores skandinaviske oprindelse: respekt for miljø, respekt for vores kunder, vores leverandører, vores partnere ".

En forpligtelse, der oversættes til symbolske foranstaltninger: miljøcharter , formidling af “gennemsigtig” information om rockulds skadelighed og genanvendelse osv.

Ifølge John Grant, anerkendt specialist inden for grøn markedsføring (1), er denne kommunikationsstrategi effektiv af to grunde:

på den ene side forbinder den et produkt med den nuværende økologiske tendens, især da det påvirker habitatet, til universet tæt på enkeltpersoner;

på den anden side gør det det muligt at skelne sine produkter fra konkurrenternes produkter ved at give dem en ekstra kvalitet, samtidig med at de lægger en form for mistanke til sidstnævnte

og de fremtræder som standard som "ikke-grønne" eller endda forurenende. Rockwool præsenterer sig således som et forbillede på dyden til isolation

ansvarlig og gennemsigtig. En position af integritet ifølge Gaëtan Fouilhoux, der specificerer: "Rockwool nægter at bruge bæredygtig udvikling som et marketingværktøj, vi er imod grønvask ".

Sådan får du adgang til hele dokumentet

Byt til nyt Upload en af dine opgaver og få adgang til denne opgave
  • Opgaven kvalitetstjekkes
  • Vent op til 1 time
  • 1 Download
  • Minimum 10 eller 12-tal
Premium 39 DKK pr måned
  • Adgang nu og her
  • 20 Downloads
  • Ingen binding
  • Let at opsige
  • Adgang til rabatter
  • Læs fordelene her
Få adgang nu