REMA1000 | Virksomhedsanalyse | 12 i karakter

Problemformulering
Redegørelse
- Redegør overordnet for REMA1000 og deres værdier og kort om deres plads på markedet.

Analyser
- Udarbejd værdikæde på vegne af REMA1000 og inkluder eventuel løbende hvorledes REMA1000 arbejder med CSR.

Vurder
- Vurder om REMA1000 opnår konkurrencemæssige fordele, der betyder at kunderne foretrækker REMA1000 fremfor deres konkurrenter.

Indledning
Den voksende discountkæde REMA1000 estableret i Norge 1948, formåede i 2019 at få hele 15,5% af Danmarks befolkning til at købe deres dagligvarer, i en af REMA1000´s 350 butikker.

Virksomheden charmerede sig frem på markedet med deres blomstrede værdier og ikke mindst gode bagtanke, men hvordan skabte/skaber virksomheden værdien hos kunderne og hvillke konkurrencemæssig fordele skaber det for kæden.

Denne opgave vil analysere aktiviteterne bag virksomheden værdiskabelse og undersøge hvilket omfang de tænker CSR.

Indholdsfortegnelse
INDLEDNING 3
METODE 3
REDEGØRELSE 4
ANALYSE 6
VURDERING 10
KONKLUSION 12
LITTERATURLISTE 13

Uddrag
Virksomhedens infrastruktur :
REMA1000 forsøger at skabe en god infrastruktur ved at deres butikker i kæden tilpasser sig lokale forhold og ikke mindst er genkendelige for kunderne.

De er opmærksomheden på den enkelte butik og dens behov, ved det kigges der på hvilke varenumre der skaber popularitet i den enkelte butik og tilpasser dermed dere sortiment med fokus på butikkens lokation og centrale forhold.6


Menneskelige resurser :
REMA1000 har struktureret´ret deres ansættelsesforhold i at købmanden i den enkelte butik selv ansætter deres medarbejder og dermed er mere selvstændige og er med til selv at strukturere arbejdet i butikken.

7 REMA1000 har også valgt ikke at ansætte og uddanne deres medarbejdere ud fra manualer eller begrænsende regler men i stedet ud fra en række værdier som der guider dem til at træffe de rette beslutningen.

Værdierne omhandler blandt andet…. Arbejder ud fra en høj arbejds- og forretningsmoral, rendyrker virksomhedens forretningsidé

motivere til vinderkultur, tænker positivt og offensivt, snakke med hinanden og ikke om hinanden, have det morsomt og lønsomt og ikke mindst arbejder de ud fra mindsettet at kunden er deres øverste chef. 8

Sådan får du adgang til hele dokumentet

Byt til nyt Upload en af dine opgaver og få adgang til denne opgave
  • Opgaven kvalitetstjekkes
  • Vent op til 1 time
  • 1 Download
  • Minimum 10 eller 12-tal
Premium 39 DKK pr måned
  • Adgang nu og her
  • 20 Downloads
  • Ingen binding
  • Let at opsige
  • Adgang til rabatter
  • Læs fordelene her
Få adgang nu