REMA 1000 synopsis | Afsætning

Indholdsfortegnelse
Virksomhedsbeskrivelse
Resultater fra analysefasen
Vurdering
Metodeovervejelser
Kildeliste
Bilag

Uddrag
Konkurrenter:

REMA 1000 er en discountkæde, sammen med de andre discountsupermarkeder i Danmark; Netto, Fakta, Aldi og Lidl. Disse store discountkæder har alle en krig om at vinde kunderne – de samme kunder. Derfor er de nødt til hele tiden at være nytænkende og lave nye tiltag.

REMA 1000’s mål er at være den bedste og billigste supermarkedskæde i Danmark. De er dog kun overgået af Netto, som netop er Danmarks førende dagligvarekæde.

For at kunne komme i top og være den førende kæde, fortsætter Rema med at åbne flere butikker hele tiden, omkring 15-20 butikker om året.

Kunder:

REMA 1000’s kundegruppe er meget bred. Den er lige fra store børnefamilier til enlig og ældre. Alle nogen der ønsker at købe ordentlige vare, men til billige penge.

Leverandører:

REMA 1000 har rigtig mange varer, og derfor har de rigtig mange leverandører. De har bl.a. mejerier der leverer mejeriprodukter, og leverandører der leverer kød. De har også grøntsager og frugt, og derudover har de slik, chips, snacks osv.

Teknologiske forhold:

De seneste år er REMA 1000 blevet mere teknologiske. Blandt andet kan man betale med mobilepay og kontaktløs betaling. Derudover har de også udviklet en app, hvor man kan lave en indkøbsliste hjemmefra.
En anden app, Vigo, som de også har udviklet, er en app, hvor man kan handle ind for andre – fx ældre og svage personer, der ikke selv kan komme ned og handle. Så kan man lægge sig indkøbsliste op på app’en, og så kan andre handle det ind for personen.

Kulturelle forhold:

I Danmark har vi nogle højttider, og dem følger REMA 1000. Til jul sælger de julevare og juleslik, og børnene kan hænge en julesok op, hvor der bliver lagt noget i sokken hver dag/hver uge.

Til påske kan man købe påskeæg, til fastelavn kan man købe fastelavnsris osv. Når der er studentertid, bliver der også solgt grej til studenterfesterne og studentervognturen.

Økonomiske forhold:

Der er for tiden både stigende og faldende afgifter. De faldende afgifter betyder lavere pris på en given vare, og dermed mere salg af denne vare. Omvendt er det med de varer, der har stigende afgifter.

Interesseorganisationer:

REMA 1000 har en del forskellige interesseorganisationer. Bl.a. diabetesforeningen, Danmarks Indsamling, Red Barnet, Scleroseforeningen, Kræftens Bekæmpelse og Knæk Cancer.

Sådan får du adgang til hele dokumentet

Byt til nyt Upload en af dine opgaver og få adgang til denne opgave
  • Opgaven kvalitetstjekkes
  • Vent op til 1 time
  • 1 Download
  • Minimum 10 eller 12-tal
Premium 39 DKK pr måned
  • Adgang nu og her
  • 20 Downloads
  • Ingen binding
  • Let at opsige
  • Adgang til rabatter
  • Læs fordelene her
Få adgang nu