Rema 1000 | Afsætning Case | 10 i Karakter

Indholdsfortegnelse
Redegøre for kendetegn for B2B- og B2C-markedet:
Redegøre for de 3 delmarkeder på B2B-markedet
Spørgsmål
- Forklar forskellen på B2C-markedet og B2B-markedet:
- Redegør for de særlige kendetegn for B2B-markedet.
- Redegør for de valgkriterier, der er vigtige at forholde sig til, når en virksomhed skal handle med en anden virksomhed.
- Valgkriterier på det industrielle marked:
- Valgkriterier på mellemhandlermarkedet:
- Valgkriterier på det offentlige marked:
1. Beskriv det marked REMA 1000 er på.
2. Forklar, hvorfor en handel mellem REMA 1000 og en producent af mælkeprodukter foregår på “mellemhandlermarkedet”.
3. Redegør for mindst fire årsager til, at REMA 1000 har udviklet appen VIGO.

Uddrag
B2B (Business to business) marketing dækker over alt markedsføring, som er målrettet virksomheder eller organisationer.

B2B-markedet er også kendetegn ved ofte flere beslutningstagere i købsprocessen, mindre målgrupper, skriftlige kontrakter

langvarigt samarbejde og mere rationelle købsmotiver (fornuftigt overvejelse). B2B kan skelne mellem 3 målgrupper, som er producentvirksomhederne, mellemhandleren og det offentlige.

B2C (business to costumer) beskæftiger sig med handel mellem en virksomhed og forbrugeren (privatpersoner).

B2C markedet kan være webshops, fysiske butikker og servicevirksomheder. Kendetegnene er blandt andet oftest en der tager beslutningerne, mindre teknisk ekspertise og intet forhold til leverandøren.

Sådan får du adgang til hele dokumentet

Byt til nyt Upload en af dine opgaver og få adgang til denne opgave
  • Opgaven kvalitetstjekkes
  • Vent op til 1 time
  • 1 Download
  • Minimum 10 eller 12-tal
Premium 39 DKK pr måned Få adgang nu