Reebok | Afsætning

Indledning
Indledning til opgave 1.
Jeg har tænkt mig at løse opgave 1, ved at benytte de relevante artikler og ved at søge info på deres hjemmeside og på den måde analysere mig frem til deres målgruppe. Jeg tager primært udgangspunkt i artiklen ”Reebok vil vinde på crossfit”. Derudover, vil jeg kigge på deres hjemmeside og analysere mig frem til deres målgruppe, ved at kigge på deres produkter.

Indledning til opgave 2.
I opgave 2, bliver jeg bedt om at analysere mig frem til købsadfærden, for en typisk forbruger af Reebok`s produkter. Jeg har tænkt mig at benytte SOR-modellen. Jeg vil benytte mig af artiklen ”Reebok skærer ned på dyre reklamer“.

Indledning til opgave 3.
I opgave 3 skal jeg undersøge hvilken konkurrencestrategi og vækststrategier Reebok benytter sig af. Jeg har tænkt mig at komme ind på Poters generiske. Derudover har jeg tænkt mig og benytte artiklerne ”Reebok vil vinde på crossfit” og ”Reebok det nye fitness fra solopræstationer til social træning”

Indholdsfortegnelse
1. Reebok´s målgruppe
2. Analyse af købsadfærd
3. Konkurrencestrategi

Uddrag
Reebok er en virksomhed, der producere og forhandler sportssko, tøj og accessories og til mange former for træning. De er specielt kendt for crossfit og fokusere meget på den målgruppe. Deres produkter er i høj kvalitet og de konkurrere på smart træningstøj og sko til aldersgruppen 15-40 år.

Pris og kvalitet, hænger meget godt sammen med Reebok´s produkter, i og med de levere et kvalitets produkt til en pris i den dyre ende.

Reebok´s hovedkvarter ligger i Canton, Massachusetts i USA. Reebok forhandler deres produkter i forskellige lande/markeder. Hvilket betyder at de distribuerer internationalt.

Hvor Reebok tideligere har fokuseret på promovere sig, med store outdoor-kampagner og sponsorater af kendte superstjerner, har de valgt at lave et markant strategiskifte. I stedet for at bruge mange penge på outdoor og tv reklamer, har de valgt at bruge deres penge på at komme tættere på deres forbrugers adfærd, altså direkte marketing. Hvilket vil sige at de tænker mere på, at skabe værdi for kunderne.

De promovere sig også ved en trænings-app, som blev skabt i 2012 og på daværende tidspunkt havde appen allerede fået 80.000 aktive brugere, på ca. 2 år. Denne artikel omhandler, at hvis en virksomhed ønsker at skifte deres marketingsstrategi, bliver man nødt til at finde ind til kerneværdierne i en virksomhed, hvilket Reebok har gjort.

Reebok lægger vægt på at det er nemmere, at gøre sig i nichen end at gå bredt ud. vi bliver også gjort opmærksomme på at Reebok med deres trænings-app og sponsorater, henvender sig til en smallere målgruppe.

Kulturelleforhold kan også have stor betydning for Reebok, i og med sundhedsbevidsthed og socialbevidsthed fylder meget i Danmark, da mange unge såvel ældre, går op i at have en sund og stærk krop og derfor har brug for at dyrke noget motion. Socialbevidsthed fordi mange træner holdsport i forbindelse med f.eks. crossfit og dermed får de også noget socialt ud af det.

Sådan får du adgang til hele dokumentet

Byt til nyt Upload en af dine opgaver og få adgang til denne opgave
  • Opgaven kvalitetstjekkes
  • Vent op til 1 time
  • 1 Download
  • Minimum 10 eller 12-tal
Premium 39 DKK pr måned
  • Adgang nu og her
  • 20 Downloads
  • Ingen binding
  • Let at opsige
  • Adgang til rabatter
  • Læs fordelene her
Få adgang nu