Redegør for markedet for Convenienceprodukter

Indholdsfortegnelse
Redegør for markedet for convenienceprodukter
Analyser mindst 3 relevante faktorer i den uafhængige omverden.

Uddrag
Markedet for convenienceprodukter omfatter fødevarer, der enten er blevet forarbejdet eller forberedt i større eller mindre grad, så det gør det nemmere og hurtigere for forbrugeren at få aftensmad på bordet.

Produkterne kan være alt fra færdiglavede måltider fra det lokale supermarked til måltidskasser, hvor konsumenterne får råvarerne leveret direkte til hoveddøren og næsten er klar til at blive spist.

Convenienceprodukter ligger inde under konsumentmarkedet altså det handles B2C, det er virksomheder som Løgismose og Catering Danmark som leverer produkterne til supermarkederne, som f.eks. er Salling Groups butikker såsom Føtex og Bilka, og Coops butikker såsom Super Brugsen og Kvickly.

Markedet har en omsætning på snart 1 mia. kr. hvor markedslederen som er Aarstiderne står for en stor del af salget, bare i 2016 omsatte de for 567 mio. kr. Convenienceprodukter gør det nemt og enkelt for kunderne, som måske har travle og lange dage, og ikke kan overskue at lave mad når de kommer hjem sent.

---

En relevant faktor at analysere i den uafhængige omverden i omverdensmodellen, er helt klart de kulturelle forhold, da virksomheder indenfor convenienceprodukter, bliver påvirket af nutidens tendenser, her kan der f.eks. nævnes sundhedsbevidsthed og miljøbevidsthed, som producenterne hele tiden skal tilpasse sig efter.

Den danske befolkning er mere sundhedsbevidste end nogensinde før, og de går op i, hvad de spiser, og f.eks. hvor stort et kalorieindtag, de har.

Sådan får du adgang til hele dokumentet

Byt til nyt Upload en af dine opgaver og få adgang til denne opgave
  • Opgaven kvalitetstjekkes
  • Vent op til 1 time
  • 1 Download
  • Minimum 10 eller 12-tal
Premium 39 DKK pr måned
  • Adgang nu og her
  • 20 Downloads
  • Ingen binding
  • Let at opsige
  • Adgang til rabatter
  • Læs fordelene her
Få adgang nu