Redbull | Marketingmix | Analyse | 10 i karakter

Opgave 1

RedBulls målgruppe er unge i alderen 20-39 år. Det er typisk karriereorienteret drenge, der presser dem selv til det yderste. RedBulls målgruppe ønsker at presse sig selv til det yderste.

Brandet appellerer til følelsen af undergrund, ved at bevare en distance til massekultur og fokusere på fortællinger om originalitet.

Deres kernekompetence er at lade folk komme til produktet og ikke lade produktet komme til dem. Logikken er, at man skal trække folk til en frem for at skubbe dem med opfordringer.

Opgavebeskrivelse
OPGAVE 1
OPGAVE 2
OPGAVE 3
OPGAVE 4
OPGAVE 5
- Reklamemidler og medier
OPGAVE 6
- Udfordring:
- Løsningsforslag 1 – Et sundere alternativ
- Konsekvens

Uddrag
Markedsbaseret prisfastsættelse tager udgangspunkt i virksomhedens målgruppe og konkurrenter, hvorimod omkostningsbaseret prisfastsættelse tager udgangspunkt i virksomhedsøkonomiske forhold, og tager ikke hensyn til markedsforholdende.

Hvis man kigger på RedBull, som bruger markedsbaseret prisfastsættelse, så er det ligetil at se at brandet anvender metoden, Præferencebestemt pris.

Sådan får du adgang til hele dokumentet

Byt til nyt Upload en af dine opgaver og få adgang til denne opgave
  • Opgaven kvalitetstjekkes
  • Vent op til 1 time
  • 1 Download
  • Minimum 10 eller 12-tal
Premium 39 DKK pr måned
  • Adgang nu og her
  • 20 Downloads
  • Ingen binding
  • Let at opsige
  • Adgang til rabatter
  • Læs fordelene her
Få adgang nu