Rains | Marketingmix | 10 i karakter

Indholdsfortegnelse
Karakteriser virksomheden RAINS inkl. en kort beskrivelse af deres marketingmix.
- Virksomhedskarakteristik
- Produkt
- Distribution
- Promotion
- Pris
Analyser RAINS interne forhold
- Værdikæde
- Virksomhedens infrastruktur
- Menneskelige ressourcer
- Teknologiske ressourcer
- Indkøbsfunktion
- Indgående logistik
- Fremstillingsprocessen
- Udgående logistik
- Markedsføring
- Service aktiviteter
- Kernekompetencer
- Konkurrencemæssige fordel
- SW-Model
Med udgangspunkt i karakteristikken og analyserne, så bedes du komme med argumenterede forslag til mindst 3 forbedringer for RAINS.
- Lav kundeservice
- Nem kopiring
- Få egne butikker

Uddrag
RAINS er en dansk regntøjsvirksomhed, som producerer et sortiment af overtøj, tasker og accessoires. Produktionsvirksomheden RAINS er et anpartsselskab grundlagt i 2012 af Daniel Brix Hesselager.

Han var administrerende direktør i virksomheden frem til august 2017. I dag ejes virksomheden af Daniel Brix Hesselager, Philip Lotko og Kenneth Davids.

Virksomheden har vækstet og har på kort tid skabt en position som international markedsleder inden for moderigtigt regntøj og accessoires.

RAINS’ målgruppe er modebevidste og praktiske. De benytter deres Instagram, hvor målgruppen, i forhold til generelt regntøj, rammer de yngre men også de ældre.

RAINS havde et årsresultat på 13,6 mio. kr. i 2016 og i 2017 steget til 19,9 mio. kr. RAINS har hovedsæde i Aarhus samt showroom og salgskontor i København.

Selvskabet beskæftiger 26 ansatte primært på hovedkontoret i Skejby ved Aarhus samt på selvskabtes salgskontorer i København, New York og Shanghai.

Den ide RAINS sælger lyder som følgende ”RAINS ønsker at forbrugerne kan have en positiv udendørsoplevelse – uanset vejret.”

---

Virksomhedens infrastruktur
Virksomheden blev grundlagt af Daniel Brix Hesselager. Virksomheden ejes i dag af Daniel Brix Hesselager, Philip Lotko, Kenneth Davids. RAINS hovedkontor er i Aarhus.

Derudover har virksomheden salgskontorer i København, New York og Shanghai. RAINS kan forhandles i konceptbutikker og på deres egen wepshop.

RAINS produkter bliver produceret i Kina, hvor RAINS samarbejder med en ekstern kinesisk produktionsagent.

Menneskelige ressourcer
Som nævnt, beskæftiger RAINS sig med 26 ansatte primært på Hovedkontoret i Aarhus.

Daniel Brix Hesselager fortsætter i virksomheden som medejer, men med fokus på forretningsudvikling.

Jan Stig Andersen har haft chefposter i flere store modekoncerner, så dermed har erfaringer fra smykkebranchen. RAINS har også egen designer i Aarhus, som står for udvikling af nye produkter.

Teknologiske ressourcer
De forskellige produktserier har mange forskellige former, men de kan køre på de samme maskiner, hvor det er de samme processer, der gentages.

Selve produktionen sker i Kina, og RAINS har ingen produktionsfaciliteter i Danmark, udover en sygstue, som arbejder med prøvekollektioner.

Indkøbsfunktion
RAINS bestræber sig på at yde en god leveringsservice over for butikker og distributører. Derfor har de i flere år arbejdet ud fra et N.O.O.S – koncept, som betyder Never Out Of Stock.

Sådan får du adgang til hele dokumentet

Byt til nyt Upload en af dine opgaver og få adgang til denne opgave
  • Opgaven kvalitetstjekkes
  • Vent op til 1 time
  • 1 Download
  • Minimum 10 eller 12-tal
Premium 39 DKK pr måned
  • Adgang nu og her
  • 20 Downloads
  • Ingen binding
  • Let at opsige
  • Adgang til rabatter
  • Læs fordelene her
Få adgang nu