Reality-tv som mediefænomen

Indledning
Min søster elsker reality, hun kan simpelthen ikke få nok af det. Det har været sådan siden hun var teenager. Det er dog ikke alle de gode og romantiske historier, der vælter ud af programmerne, hun holder af. Det er heller ikke programmernes underlige psykiske, fysiske og sociale udfordringer, der vækker hendes umættelige interesse og hengivenhed. Det er dramaet, det er intrigerne, det er proble- merne, der udspiller sig mellem deltagerne, der vækker hendes umættelige hungren efter mere.

Uddrag
Reality-programmerne som Paradise Hotel, X-Factor, Den store bagedyst og Robinson osv. er nogle af de mest populære reality-programmer nogensinde. De har været på Tv i mange år efterhånden og det ser ikke ud som om de forsvinder lige foreløbig. Reality-programmernes storhedstid er først lige begyndt, med endnu flere forskellige programmer for hvert år. Dette får jo bare en som min søster til at gnide sine hænder og tænke ”dejligt, giv mig mere”, men er det godt med mere reality?

Som udgangspunkt har jeg ikke rigtig gjort mig mange tanker omkring min søsters reality ”obsession”. Jeg har altid bare tænkt, det var sådan teenagepiger nu en gang var, overfladiske, dramalystende og rablende sindssyge. En teenagepiges ligegyldige og uskadelige tidsfordriv tænkte jeg, men er reality ligegyldig eller skaber det et kunstigt og uvirkeligt billede af virkeligheden for unge som min søster?

Sådan får du adgang til hele dokumentet

Byt til nyt Upload en af dine opgaver og få adgang til denne opgave

  • Opgaven kvalitetstjekkes
  • Vent op til 1 time
  • 1 Download
  • Minimum 10 eller 12-tal

Premium 39 DKK pr måned

  • Adgang nu og her
  • 20 Downloads
  • Ingen binding
  • Let at opsige
  • Adgang til rabatter
  • Læs fordelene her
Få adgang her