Overvågningskapitalisme | Noter

Indholdsfortegnelse
1. Bytteforholdet mellem at modtage gratis produkter som f.eks. Gmail og at underkaste sig konstant overvågning
2. Ytringsfrihed i en verden hvor medierne udelukkende har kommercielle interesser
3. Er der noget du ikke tør, når du ved, at der er nogen, der kigger dig over skulderen
4. Betydningen for dit frie valg, når du ikke kan gennemskue, hvordan medierne opererer

Uddrag
Vi bruger vores telefoner til mange forskellige ting, men vi bruger især vores telefoner til at google adskillige ting på nettet.

Derfra får man automatisk reklamer for de ting, som man tidligere havde googlet eller søgt efter.

Dette bliver også brugt til at hjælpe virksomheder til at se, hvor der er størst interesse til at danne bedst marketing.

---

Jeg synes, at det er en god måde at føre sin markedsplan på, da sociale medier benyttes globalt.

Men på den anden side, kommer der tit upassende reklamer eller unødvendige reklamer frem, som tit godt kan være meget ligegyldigt.

Som man også kan se i dokumentaren, Shoshana Zuboff on surveillance capitalism | VPRO Documentary

Sådan får du adgang til hele dokumentet

Byt til nyt Upload en af dine opgaver og få adgang til denne opgave
  • Opgaven kvalitetstjekkes
  • Vent op til 1 time
  • 1 Download
  • Minimum 10 eller 12-tal
Premium 39 DKK pr måned
  • Adgang nu og her
  • 20 Downloads
  • Ingen binding
  • Let at opsige
  • Adgang til rabatter
  • Læs fordelene her
Få adgang nu