OK | Analyse | OK | 10 i Karakter

Indledning
De to reklamer fra selskaberne ”OK” og ”Arbejdernes Landsbank” er to reklamer der henholdsvis skal ligge et fokus på det vigtige i at støtte op om vores lokalsport (OK) og åbne vores øjne op for det smukke i et godt sammenhold med dem man elsker, og hermed at kunne hjælpe til hvor det er muligt for at bakke op om et godt fællesskab (Arbejdernes landsbank).

Jeg vil i min analyse blandt andet komme ind på konkrete forskelle og ligheder af de to reklamer, reklamernes budskab og konkludere om de to reklamer fungerer sammenlignet med deres hensigt.

Uddrag
Her klager han ikke over deres dårlige forhold- holdet får tværtimod det bedste ud af hvad de har med at gøre. Normalt vil man aldrig lave højdespring uden en madras da det er livsfarligt.

Situationen med højdespringet hvor Mads her kommer over, men lander direkte på ryggen og kommer til skade (0:19-0:22), rammer os som seere følelsesmæssigt og gør brug af patos, da vi får ondt af holdet og derfor får endnu mere lyst til at støtte op om bedre faciliteter.

Perspektiveringen spiller også en rolle ved at der gennem reklamen er normalperspektiv, hvilket sætter tingene i øjenhøjde, og vi føler at vi kan identificere os med holdet, og hermed sætte os selv i deres sted.

Kamerabevægelserne spiller også en rolle i den stemning der vil skabes i reklamerne. Det ses at det er et håndholdt kamera som ikke er så præcist filmen. Dette giver en kaotisk stemning som passer sammen med budskabet af reklamen.

Sådan får du adgang til hele dokumentet

Byt til nyt Upload en af dine opgaver og få adgang til denne opgave
  • Opgaven kvalitetstjekkes
  • Vent op til 1 time
  • 1 Download
  • Minimum 10 eller 12-tal
Premium 39 DKK pr måned
  • Adgang nu og her
  • 20 Downloads
  • Ingen binding
  • Let at opsige
  • Adgang til rabatter
  • Læs fordelene her
Få adgang nu