Nye tider i politisk kommunikation | Undersøgelse

Indledning
I denne opgave vil jeg redegøre for udviklingen i vælgernes og de politiske partiers brug af sociale medier. Jeg vil her benytte tabeller og figurer fra henholdsvis valgkampen i 2011 og 2015 til at understøtte mine pointer.

Medier har en utrolig vigtig og magtfuld funktion i vores tid. Det er en funktion som giver hele verden adgang til at kommunikere med hinanden gennem tekst, billeder, video og lyd.

Uddrag
At politikeren får et like på sin Facebookside, betyder ikke nødvendigvis, at personen vil stemme på partiet til valget – men chancen for det er alligevel ret stor.

Når en person tager et aktivt valg om at følge en politiker på de sociale medier, er det fordi, personen kan relatere til politikeren og dét, som han eller hun står inde for.

Ud fra tabel 3 kan jeg aflæse, at 375 vælgere i 2011 mente, at internettet var den vigtigste kilde til informationer og opdateringer i valgkampen – dog var TV stadig det førende medie ifølge vælgerne.

Hvis man kigger på valgkampen i 2015, er antallet af vælgerne, der mener at internettet er det vigtigste medie steget med 225.60%.

Det er en drastisk udvikling, der siger noget om hvor magtfuldt internettet har vokset sig på bare 4 år. Men når vælgerne skal afgøre det mest troværdige medie, kan internettet ikke følge med alligevel.

Sådan får du adgang til hele dokumentet

Byt til nyt Upload en af dine opgaver og få adgang til denne opgave
  • Opgaven kvalitetstjekkes
  • Vent op til 1 time
  • 1 Download
  • Minimum 10 eller 12-tal
Premium 39 DKK pr måned
  • Adgang nu og her
  • 20 Downloads
  • Ingen binding
  • Let at opsige
  • Adgang til rabatter
  • Læs fordelene her
Få adgang nu