Maslows behovspyramide | noter

Indholdsfortegnelse
SOR-modellen (M s. 75)
Maslows behovspyramide
Købemotiver
Købstyper
Beslutningsproces
Køberoller
Købsadfærd på producentmarkedet
Markedsudvælgelse, segmentering og målgruppevalg

Uddrag
Købsadfærd er kundens handlemåde i forbindelse med købet. Det er interessant for virksomheden at iagttage og analysere kundens købsadfærd for at få indblik i, hvornår og hvordan kunden kan påvirkes til at købe virksomhedens produkter.

Det er meget vigtigt at skelne mellem købsadfærd på konsumentmarkedet og producentmarkedet, da adfærden er meget forskellig på de to markeder

Der findes en række begreber, som kan anvendes til at beskrive købsadfærden på konsumentmarkedet:
• Behov
• Købemotiver
• Købstyper
• Beslutningsproces
• Køberoller
• Købevaner
• Rådighedsbeløb

Sådan får du adgang til hele dokumentet

Byt til nyt Upload en af dine opgaver og få adgang til denne opgave
  • Opgaven kvalitetstjekkes
  • Vent op til 1 time
  • 1 Download
  • Minimum 10 eller 12-tal
Premium 39 DKK pr måned
  • Adgang nu og her
  • 20 Downloads
  • Ingen binding
  • Let at opsige
  • Adgang til rabatter
  • Læs fordelene her
Få adgang nu